molly50 skrev 2018-05-14 21:38:02 följande:
Varför är det så viktigt för dig att dina äldre barn inte får ärva dina pengar?
Tror du verkligen att du kan köpa din "lillskrutts" kärlek för pengar?
Tror du att pengar är allt här i världen?
Du pratar så mycket om hur mycket pengar du har.
Du vill inte prata om hur du ska göra när det kommer till kontakten med dina äldre barn. Det slingrar du dig undan ifrån. Det svarar du inte på.
Om din "lillskrutt" nu är så viktig för dig,varför fråntar du då henne rätten till sina syskon?
Om något skulle hända henne,som någon skrev ovan,och hon kanske skulle behöva blod eller ett organ från ett syskon.hur ska du göra då?
Fortsätta ljuga för att slippa ta konsekvenserna av att du har ljugit om allt för din fru och din "lillskrutt"?
Jag måste säga att jag tycker det är så fruktansvärt lågt av dig att bete dig så här mot dina barn. Och att du ljuger för din fru och din "lillskrutt".
Du straffar dem för vad ditt ex har gjort!
Kan du verkligen säga att det känns bra?
Vad är skillnaden mellan barnen?
När man har gått igenom en så hård kränkning som mitt ex gjort med tidigare barn gentemot mig, så får man nya kunskaper , nya insikter och ett annat tänkande.
Hur yttrar det sig mot min skrutt.
Vi börjar med vad regeringen gör för att förhindra att sådant här händer fler framöver.
Dom tvingar bägge föräldrar o vara lika mycket hemma med låsta föräldradagar.
Varför gör dom det kanske dom flesta undrar?
Det är för att bägge föräldrar ska bygga starka band mellan sig o sitt barn.
Det är vad jag gör nu, jag är hemma mer med barnet än min fru, vi gör fler saker tillsammans,jag tar fler nattningar, jag slutar tidigare och hämtar nästan alltid, är med på alla idrotter/nöjen ja allt så är jag med, detta resulterar att banden mellan mig o skrutten blir enormt starka, blir skrutten lessen kommer hen till mig o inte frun, visar att jag gör helt rätt, skrutten får all tid av mig, gör jag inte det nu så kommer jag aldrig göra det!
Skulle det bli skilsmässa så kommer inte samma sak kunna hända igen, varför inte ? för nu finns det enormt starka band mellan mig o skrutten.
Det är vad man lär sig när man varit utsatt en gång tidigare.
Dom banden fick jag aldrig chansen o bygga upp med mina tidigare barn, den togs ifrån mig, därför får skrutten allt.
Lyckas jag hela vägen så har jag o skrutten så starka band och minnen tillsammans som mina andra barn aldrig kan nå, hur bra det än skulle gå om vi träffats, så viktig är en barndom, uppväxt liv tillsammans, det tog mitt ex bort från tidigare barn.
Pengar skriker dom flesta.
Ja vad ger pengar? ett friare liv kanske?kortare arbetstid? mer o längre semestrar?frihet o vara ledig när det passar oss? ja listan kan göras lång.
Gör det en lyckligare? vet inte det verkar vara individuellt från person till person.
Vad ska tidigare barn med pengarna till?vad gör det för skillnad att en får allt? dom andra vet bara att pappa gott ställt, är ingen garanti för dom, dom kommer vara så mycket äldre ifall dom ska ärva, skrutten kommer vara yngre och behöva dom.
Om jag skulle gå bort tidigt varför ska dom skicka skrutten och min fru ut ur huset? helt befängt.
Varför ge dom den makten? aldrig i livet!
Därför är arvet tidigt planerat.
Sedan HELT SERIÖST! du som nämnde något om en myndighet som räknar fickpengar igenom livet, skiljer det sig så har andra barn rätt o begära laglottskränkning, HELT SERIÖST! finns ingen sådan myndighet! tänk vilka resurser dom hade behövt, gå igenom 40-50 år av uttag o transaktioner , på varje person som dör,(dör cirka 240 personer om dagen i Landet! måste vara Sveriges största myndighet med flest anställda om dom kan utreda det!!HELT SERIÖST!