Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 10:46:48 följande:
Gör jag inget krav av det hela så kommer det inte fungera, läs själv vad vuxna barn berättar, dom som blivit utsatta för samma sak, dom tappar kontakten med en förälder, ett återkommande problem för barn som har en förälder som utövar umgängessabotage. dom måste kriga själva, dom måste tänka själva.
Någon som du borde veta hur gamla mina barn är? du är en flitig läsare.
Vad du inte visste var hur arv fungerar, att det går och rikta, du visste inte om att det finns en ny familj, ett barn.men du vet inte ålder på detta barn.
För att vinna tillbaka ett allierat barn så måste man få barnet att tänka själv, barnet kan inte bara tro på mamman, mamman är där hela tiden och ger barnet fel information om vad som hänt, varför pappa är borta, exakt som ovan för talare skrev om att mamman hota att ta livet av sig, många kvinnor skyl inga medel för att vinna, dom gör allt, även kör över sina egna barn.
Även om inte mina barn kommer tillbaka så vet dom orsaken, och det är jag mycket nöjd över, dom har rätt att veta varför pappa försvann, många föräldrar får inte den chansen och berätta, spec när barnet ännu minns allt, man får chansen och fylla i luckorna som mamman inte berättat, så får barnet en hel historia och bearbeta, den sanna historian.
Du som läst vet att det samtalet varade i 1,5- 2 timmar, vi han prata allt mellan himmel och jord,självklart ville dom träffas, men på grund av deras ålder kan mamman ännu stoppa dom, yngsta är som sagt ung ännu, för ung för att bestämma själv, men hon vet grunden till allt nu, dom vet att dom måste prata med skolan igen, gå samma väg mamman lät dom gå, den äldre förklara att Carro läraren var på föräldraledighet, hon hon pratat med förut, att dom kan prata med vänner att mamman inte låter dom träffa pappa, fast dom vill.
Barnen har fått rätt verktyg, tro mig dom kommer plocka upp kriget mot mamman.
Jag har läst vad du har skrivit. Och just därför förstår jag inte varför du plötsligt har ändrat åldern på dina barn.
Jag är ju uppenbarligen inte den enda som har reagerat på det heller.
Vill du verkligen vinna tillbaka dina barn så är inte skuldbeläggning den rätta vägen att gå.
Förstår du verkligen inte det?
Du säger rakt ut till dina barn att de inte har kontakt med dig för att de själva inte ville.
Hur tror du att det känns för barnen att få höra en sådan sak?
Jag förstår,som sagt,att du känner dig sviken.
Men skuldbeläggning och hämnd är inte rätt väg att gå.