• molly50

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 16:55:07 följande:
    Fast jag svartmålar inte barnen, det jag berättar är sant, den äldre flickan valde bort pappan, finns svart på vitt.
    Skrutten har rätt och få veta sanningen, hela sanningen. ifall det hamnar där, skrutten ska inte behöva undra varför dom syskonen inte funnits med i bilden.
    Fast du skriver ju att du tänker berätta för din lillskrutt att dina äldre barn inte ville träffa dig,att de har gjort dig riktigt illa.
    Är inte det att svartmåla?
    Ja,hon har rätt att få veta hela sanningen. Men får hon inte veta den förrän hon är större så kommer hon att undra varför du inte berättat om hennes syskon tidigare.
    Var så säker!
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 19:25:05 följande:
    Just innan jag bestämde mig för att flytta från stan o starta nytt liv.

Jag mötte mina barn utanför en mack, barnen hoppade ur mammans bil och ropade pappa,pappa, mamman skynda sig o knuffa in dom i bilen, igen, barnen fick inte komma fram och hälsa,jag fick inte hälsa på dom.

Jag tog upp detta med soc, först nekade mitt ex att det hänt, men den äldre dottern berätta att det hänt för soc, då ändrades historien till att hon skyddade barnen så dom inte skulle bli påkörda, rent skit snack, var en parkering och inte många bilar där.

Vad får man för bokstavs kombination av sådant? en helt egen ADHD?, eller har du någon bättre förklaring, vad har mammorna för bokstavskombination som gör något sådant? har dom en egen? Vilka spår lämnar en sådan händelse bakom sig? för mig för barnen?Hur går man vidare?

Visst är det lätt o skrika vad har du för fel? har du upplevt något så hemskt i ditt liv?
    Ja,ditt ex har betett sig riktigt illa. Och det gör att jag ännu mindre kan förstå varför du vill behandla dina barn lika illa som hon har gjort?
    Varför sjunka till hennes nivå? Får det dig att känna dig bättre?
    Du tänker dessutom smutskasta dina barn för din yngsta dotter.
    Det är minst lika illa som det ditt ex har gjort. Minst! Tänk på det! 
    Carpe Diem
  • molly50
    KKarate skrev 2018-05-20 21:00:01 följande:
    Du borde skämmas för ditt påhopp. Det är du som är en vidrig människa. Dessutom påstår du idiotiskt att TS inte kämpade för sina barn när han gått via rättsväsende och socialtjänst för sina barn. IDIOT!
    Men vad gjorde han efter att han förlorat vårdnadstvisten då?
    Han fick ju en till chans att få träffa sina barn. Men valde då att förskjuta dem med ursäkten att de inte ska få förstöra en familj till.
    Är det att kämpa för sina barn,tycker du,att skuldbelägga sina barn för allt som hänt?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 21:31:54 följande:
    Det är sanningen, finns som sagt nerskrivet, inget jag behöver svartmåla.
    Självklart kommer hon få reda på det, men då är hon vuxen, hon kan läsa själv, förstå själv,ta ett eget beslut,,,, vad jag läst,sett så kommer hon förskjuta sina syskon, hon har en halvsyster, dom kommer stödja varann, det är sällan det blir ett lag av dom utan kommer delas in i två läger.

Mamman skickade ett elakt sms efter hon hör om samtalet, hon har inte ändrat uppfattning i det hon gjort,hon är fast besluten.

Hade jag berättat att det fanns ett syskon till hade hon säkert ändrat uttalandet, nu vet dom inget om skrutten, och det är för det bästa.

Som jag berätta du har säkert en kille i din bekantskapskrets/ arbete, som gjort som jag, det är jätte vanligt, läs själv på nätet, hur dom skaffat ny familj och lever vidare, dom starka männen som lyckats ta sig vidare och inte grävt ner sig och tycker synd om sig själv.
    Dessa män som blivit dragen i skiten, blivit anklagade, blivit fråntagen deras barn för mamman tycker hon är barnens allt, jag har minsann burit barnet och klämt ut den, det är bara jag som kan uppfostra den.

Ge en ros till dessa män, att dom klarat av o gå vidare med livet, att dom inte fastnat i en mammas bitterhet på livet,att dom kan finna lyckan igen, efter allt dom fått gått igenom, det här är starka charmiga män.
    Förstår att ingen uttalar sig,vissa vet inte om att dom kan gå vidare, dom lyckliga och gått vidare, jag hjälper bara dom med arv så deras ny familj med senare barn barn får det fortsatt bra.
    Det spelar ingen roll om det är sanningen.
    Det faktum att du har tänkt berätta för din yngsta dotter att dina andra barn har behandlat dig riktigt illa är att svartmåla.
    Vad du än må tycka om saken.
    Om du tänker vänta tills hon är vuxen med att berätta om hennes syskon så kan du vara säker på att hon kommer att undra varför du inte har berättat något tidigare.
    Det är något de flesta med sunt förnuft hade undrat.

Jag har,mig veterligen,inte någon kille i min bekantskapskrets som har betett sig så illa som du.
    Och hade jag haft det så hade jag definitivt inte gett honom någon ros utan försökt förmå honom att skärpa till sig och ta chansen att upprätta en kontakt med sina barn när de har hört av sig.
    Jag hade definitivt inte uppmuntrat honom att ta avstånd från sina barn och gå vidare med sitt liv.
    Det är varken charmigt eller starkt att göra så.
    Det är bara känslokallt och hemskt att göra så.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-20 22:19:59 följande:

Jovisst ger jag ros till män som blivit så illa behandlade. Men du misstar dig själv dör att ha gått vidare utan att gräva ner dig i mammans oförrätter.

Du har grävt ner dig i oförsonlighet och pengafixetrung och ger igen på dina tre barn helt i onödan.

Stötta och gå tillmötes alla tre barnen och hämnas därmed elegant på exet genom att hennes barn då förstår vilken bitch hon varit i sin ego-knäpphet som hon trott var bra moderskärlek.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 23:07:46 följande:
    Var inte orolig, jag gav den yngre flickan ett starkt vapen, den yngre av dom två tidigare barnen.
    Hon som har viljan och styrkan, hon som inte är allierad med mamman.
    Hon kommer tvinga mamman och släppa henne, hon kommer o komma till mig, jag ger det bara lite tid o gro, därför ventilerar jag mig här på FL,

Vad gav jag henne för vapen?

Det jag berätta var att den äldre fått igenom sin vilja, att hon fick bestämma att hon bara skulle bo med mamman, den yngre fick inte sin vilja igenom att fortsätta träffa mig.
    Vapnet jag gav vara att du måste bråka på mamman, det är din vilja som ska gälla precis som din syster fick välja.

Så tro mig den tösen kommer bråka och leva rövare tills hennes vilja bemöts,mamman kommer inte få något val än att släppa henne.

Har jag tur så drar hon med bägge två, men mest troligt flyttar hon själv, mamman har alltid satt henne efter sin syster, hon har alltid fått vika sig för sin syster, hon kommer komma inom ett eller två år, och då på heltid.

Därför fick jag ett hatiskt sms av mamman, hon vet vad det handlar om, hon vet vad som grott i den lilla damen, hon vet att hon kommer bråka, som alla vet en ung tjej i sin bästa tonår, kan bråka som ingen annan kan, dom kan dra upp jordens undergång och mamman kan inte stoppa det.
    Och hur tror du att din nya familj kommer att reagera ,när det kommer in ett nytt barn som ska flytta in hos er,om du inte tänker berätta om dina tidigare barn?
    Carpe Diem
  • molly50
    Rudbeckius skrev 2018-05-21 10:09:01 följande:

Jag tror som du att stora döttrarna kan börja bråka och bli besvikna på sin mamma.

Men var vänlig och välkomnande mot dina döttrar, då vågar de bråka mer med mamman. Rätt åt mamman, så hemsk som hin varit.

Om du är avvisande och kall mot dina stora flickor så vågar de inte annat än stanna kvar hos den otäcka mamman.

Förlåt din stora flicka att hon lurades av sin mamma att helt välja bort dig. Hon var liten och utsatt då. Helt naturligt av ett litet barn att manipuleras av mamma som tänker elakt, ett barn kan inte stå emot. Och då förlorar barnen och pappan sin viktiga kontakt i många många år.

Ja,om TS smutskastar sin äldsta dotter för hennes syster så är risken stor att de börjar bråka.
    Så varför försöka vända dem emot varandra för något som deras mamma,och TS själv,har gjort?
    Inget av det som hänt är deras fel. 
    Om äldsta dottern har blivit manipulerad av sin mamma som finns inget att förlåta.
    Då är det mamman som har gjort fel. Inte dottern.
    Nu har hon ju dessutom,tillsammans med sin syster,tagit kontakt med TS igen och vill träffas.
    Så det bästa TS kan göra då är att träffa dem och ge dem en förklaring till vad som hände utan att smutskasta någon.
    Den bästa hämnden på exet är väl om döttrarna kan ty sig till honom istället för henne.
    Utan smutskastning.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 18:51:39 följande:
    Visst finns det en risk med döttrarna att dom kan börja bråka. Men nu är läget så, den yngre har oxå egna rättigheter, dom hålls borta av mamman och systern, hon får inte föra sin talan.
    Tjejerna har argumenterat förut om vem dom ska bo hos, jag har pratat och mött upp den äldres vilja, förstod inte då att den yngre skulle bli överkörd av mamman och syrran, 
    Nu är det så, hon har en egen vilja, jag har en ny familj, jag går inte på någon vårdnadstvist, inte i den här åldern, Yngsta tjejen kommer börja bråka, om mamman inte lyssnar på henne får mamman skylla sig själv, hon har bäddat för det, det jag gett dottern är som sagt verktyget..
    Men du behöver väl inte gå igenom en vårdnadstvist igen nu när de är 16 och 18 år gamla.
    De,och du,ska kunna bestämma det tillsammans.
    Men du ger hellre upp och skjuter bort dina barn. Och det är sorgligt. Riktigt sorgligt.
    Om du vill hämnas på ditt ex så är det bästa att försöka förklara dina barn vad som hände och vara helt ärlig. Utan smutskastning.
    Om dina barn då ändå tyr sig till dig så vore väl det den bästa hämnden på exet.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:05:59 följande:
    Som sagt när någon far illa i en tvist så måste någon sluta, men förstår du är från mellan östern, där slutar man inte heller o kriga, man vägra ge sig, även om hela länder ligger i ruiner så vägrar man ge sig,familjer dör och skadas, är dom som emigrerar till andra länder svaga?Jag tycker dom är starka som vågar släppa allt.
    Tvista i åratal hjälper inte, nu använder jag en annan metod, några av mina vänner har använt sig av den och vunnit barnen på heltid efter att liknande skett, låtit barnen välja själva, dom tar bråket med mamman som i mitt fall, vägrar mamman ge sig så förlorar hon allt.
    Nu är tankarna igång hos den yngre,säkert även i den äldre, dom kommer göra vad dom tycker är rätt.
    Men hur har du tänkt förklara för din nya familj,om dina döttrar vill flytta hem till dig?
    Hur ska du förklara att du har ljugit för dem under alla dessa år?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:47:05 följande:
    Visst kommer hon bli lite besviken, med all rätt.
    Men har du en trygg/stabil relation, med tillit och kärlek så kommer det gå bra den dagen det händer.
    Det är inget som kommer ske på en dag, utan jag får gott om tid att framföra det när det händer.

Verkar som många lever i labila relationer, händer något så är skilsmässa enda utvägen, var är eran inre trygghet? tillit till människor, världen går inte under bara för att den förändras,snarare stärks.
    Jag tycker snarare att det verkar som att du är naiv än att det är vi andras som har problem med tilliten eller har labila förhållanden.
    Om du tror att din fru kommer att förlåta dig,varför berättar du då inte sanningen?
    Då borde det ju inte vara några problem.
    Varför fortsätter du ljuga?

Jag har ett stabilt förhållande,men skulle jag få reda på att min man hade barn sedan tidigare som han ljugit om så skulle jag fundera på vad han kan ljuga om mer.
    Min tillit skulle vara förstörd.
    Jag skulle också ställa krav på honom att vara man nog att ta ansvar för sina barn. Istället för att bara ge upp och förneka dem.
    Carpe Diem
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !