mastress skrev 2018-05-04 17:43:02 följande:
Mina förvaltare är ingen våldtäktsman, känner han.
Jag valde han själv att vara förvaltare, vilket man kan göra idag, så man inte får en förvaltare som man inte känner, så väl. Har en del vänner som har förvaltare som håller inne med alla pengarna, och inte ger sin huvudman pengar till mat och något de behöver för att må bra. Min tjej vet om att jag har en förvaltare och hon står på min sida, och är be rädd att vara vid min sida för evigt, och stödja mej när jag gör mej av min förvaltare. Hon är utbildad inom sjukvården, är special utbildad på tropiska sjukdomar. Jag har känt henne i två år, och det tycker inte min förvaltare är tillräkligt, utan han tycker man ska vänta i fem år innan man bestämmer för att gifta sej med en tjej.
Du läser inte riktigt. Jag har inte anklagat honom för att var en våldtäktsman. Tänker inte göra det heller.
Jag lägger in vad jag skriver (igen) jag citerar:
"Annars så kan du
finta med enkel logik emot honom.
Fråga om han är en våldtäktsman, bara för att han är en man och det är vanligast att män våldtar.
Säger han nej så svarar du, precis som med kvinnor, alla kvinnor är inte oärliga bara för att de är kvinna."
(slut citat)
Du skall använda det som kontring, baserat på enkel logik, för att få honom att förstå att hur dumt han gör som generaliserar och hävdar att kvinnor är bara goldiggers som är ute efter pengar.
Det är gott att din flickvän stöttar dig. Och jag säger även att hon har heder med som vill skriva på äktenskapförord. Det säger en hel del om henne att hon är en ärlig kvinna.