• FrökenFlower

Fler 40 plussare som plussat?

Hej!

Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • FrökenFlower

Hur mår ni?

Sambon brukar ta morgonpromenaden med hunden men han hann inte imorse. Det var tydligen mer än jag klarade på fastande mage .....hulkandes och kallsvettig gick vi genom skogen. Sambon lovade hinna imorgon :)

Vecka 13+2 så jag tycker jag skulle må bra nu men känner mig antingen lite matt för att jag är hungrig eller så mår jag kasst för att jag är mätt.....aldrig riktigt riktigt bra.. :D....men det blir väl...

Nu håller vi tummarna för att resultatet på nipt ska vara bra för motsatsen orkar jag inte med.

• FrökenFlower
    spaceflowerblue skrev 2018-06-30 21:40:56 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Jag är 40, väntar andra barnet i okt. 

Vore roligt att prata med andra i samma ålder :) 

Välkommen och stort Grattis! Du får.gärna bara hänga här men vill du med i fb-gruppen som.är mer aktiv är du välkommen att maila Carro04 eller mig så fixar vi det :)
  • FrökenFlower

Fick precis niptresultatet som visade att bebisen inte har någon av trisomi 13,18 eller 21. Nu kan jag andas lit igen :)

• Tant76
    FrökenFlower skrev 2018-07-03 17:52:56 följande:

Fick precis niptresultatet som visade att bebisen inte har någon av trisomi 13,18 eller 21. Nu kan jag andas lit igen :)

Men gud så skönt! Grattis till det positiva beskedet!
  • FrökenFlower
    Tant76 skrev 2018-07-03 18:38:00 följande:

Men gud så skönt! Grattis till det positiva beskedet!

Tack! Som att slippa en gigantisk sten....så underbart.
  • Linsir

Var på VUL idag (7+1) men tyvärr så var det lilla livet för litet för att leva, läkaren tror att allt stannade i vecka 5 ungefär. Känns fruktansvärt att nu sitta och vänta på MF blödningen, hur länge tror ni att man får vänta?

• Längtarefterdighelatiden
    Linsir skrev 2018-07-04 10:25:13 följande:

Var på VUL idag (7+1) men tyvärr så var det lilla livet för litet för att leva, läkaren tror att allt stannade i vecka 5 ungefär. Känns fruktansvärt att nu sitta och vänta på MF blödningen, hur länge tror ni att man får vänta?

Jag vet precis hur ont det gör i själen att få det beskedet. Jag var med om det förra året. Det är inget man önskar någon!

Jag fick vänta två veckor innan kroppen ville göra sig av med fostret. Jag blödde mycket (har i vanlig fall riklig mens men detta var mycket!) och hade väldigt ont en hel dag. Hade citodon hemma som hjälpte kanske lite. Det är säkert olika hur ont man har och hur mycket man blöder så jag vill inte skrämma dig!!

Ta hand om dig och släpp ut sorgen!

Kram
  • Linsir
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-07-04 12:54:18 följande:
    Jag vet precis hur ont det gör i själen att få det beskedet. Jag var med om det förra året. Det är inget man önskar någon!

Jag fick vänta två veckor innan kroppen ville göra sig av med fostret. Jag blödde mycket (har i vanlig fall riklig mens men detta var mycket!) och hade väldigt ont en hel dag. Hade citodon hemma som hjälpte kanske lite. Det är säkert olika hur ont man har och hur mycket man blöder så jag vill inte skrämma dig!!

Ta hand om dig och släpp ut sorgen!

Kram
    Tack för omtanken! Jag försöker göra mig mentalt förberedd.
  • FrökenFlower
    Linsir skrev 2018-07-04 10:25:13 följande:

Åh nej :(

Har ingen kunskap alls men många kramar till dig <3
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?