Ta tag i sitt liv
Jag har varit missbrukare i 4år nu ungefär och är bipolär med ptsd. Jag har gjort extremt hemska saker mot dom jag älskar och som står mig närmast. Nu har jag kastat bort nästan allt jag hade och nästan ingen finns kvar i mitt liv. Jag kan absolut förstå dom och jag hatar mig själv så mycket just nu att det inte går att sätta ord på det. Värst har jag varit mot min sambo som jag bara kan beskriva som psykiskt misshandlat. Jag har gjort allt för att inte erkänna mitt missbruk för att jag var feg och självisk och trodde att det skulle skada henne. Istället har jag låtit henne stå ut med mina lögner, humörsvängningar och kränkningar när hon har konfronterat mig och jag gjort allt för att inte erkänna mina fel. Jag har låtsas vara någon helt annan än den jag är och byggt upp en falsk verklighet och varit psykotisk i perioder. Lögnerna har varit så många och utnyttjandet har gått så jävla långt. Jag är jätterädd för att behöva åka iväg på rehab eller bli inlagd på psyk igen. Jag är jätterädd för att komma ut med sanningen till dom få som finns kvar nu men måste göra det. Finns det någon här som kan relatera, som har gått igenom det här och som lyckats ändra på sitt destruktiva sätt? Någon närstående eller anhörig som fått uppleva det här? Berätta gärna era erfarenheter för mig för det här är jättesvårt.