Inlägg från: Anonym (Gson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gson)

Donationskö Stockholm

askyfullofstars skrev 2018-05-14 18:03:57 följande:

Äntligen ett positivt inlägg. Är i samma situation! Stort grattis!!!

Vad fick ni betala per gång? Körde ni ostimulerat eller med hormoner? Hur gammal är du? Vet du om man själva får välja donator från spermabanken?

Ett väldigt sent svar men jag har inte varit inne på FL på ett tag!

Jag har för mig att det kostade 15.000 per insemination. Vi körde ostimuletat, jag är 28 och min sambo är 34.

Vi fick inte välja själva men dom berättade hur donatorn såg ut som dom valde. Jag tror inte vi skulle vilja välja själva, så som jag känner nu iaf.

Man kan själv köpa spermier på european sperm bank och vi har reserverat spermier från samma donator om vi vill ha syskon i framtiden.
  • Anonym (Gson)
    donationstockholm skrev 2018-05-15 01:31:03 följande:

Jag har så svårt att föreställa mig ljuset i tunneln just nu och tanken på att bli gravid eller vara gravid är för abstrakt. Det kanske vänder en dag. Fint att höra att det gick bra för er efter er långa kamp! Måste kännas overkligt?

Hade du svårt att vänja dig vid tanken att bli gravid med spermier från okänd person? Låter kanske töntigt men det finns en sorg hos mig att jag inte fick välja vem som blir biologisk far till mitt barn och få dela den upplevelsen med min man. Det kommer bli lättare med tiden såklart men just nu är det tufft.

Även fast vi snart får se livet i magen så är det ibland svårt att förstå att man bär på ett liv.

I början tyckte jag det var tufft att vänja sig med tanken att använda donator, tro mig, tårar har fallit. Och det har varit tufft att inte kunna prata med någon i samma situation. Men nu ser jag det inte som att jag är gravid med någon annans barn än min mans, vi har gjort den här resan tillsammans, det är han som har sett min mage växa, pratat med henne och stöttat mig. Personligen så skulle jag inte vilja veta något om den donator som hjälpt oss. Vi valde att gå via european sperm bank för att dom är väldigt noggranna med vilka som får donera (nogranna hälsokontroller). Vårt barn kommer få våra värderingar och det är vi som får se barnet växa. Tänk bara hur många barn det finns som växer upp utan sin biologiska pappa men som har andra manliga förebilder istället som barnet kanske kallar pappa.

Vi kommer alltid att vara öppna och ärliga om hur vårt barn kom till och det är upp till henne om hon vill veta vem donatorn är.
Svar på tråden Donationskö Stockholm