Inlägg från: Anonym (Anpassningåtbådahåll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anpassningåtbådahåll)

Pris för bra prestationer

Men vad är då lösningen? Att du berättar för ditt barn att eftersom hen inte deltar kan hen heller inte få pris? Eller att en hel klass blir av med sin extra morot att göra läxor? Prata med läraren om att införa systemet med pris för även annat istället, saker där ditt barn är delaktig.

Anonym (Mamma) skrev 2018-04-28 08:37:21 följande:

Varför ska de ens ha en morot för att göra något de ska göra oavsett?

Resonerar du likadant i fråga om ditt eget barn? Uppenbarligen inte, då hen är befriad från "att göra något de ska göra oavsett". Missförstå mig rätt, det är super att man tar hänsyn till barns olika behov och möjligheter, men även de barn som är sk normalstörda kan behöva lite extra stöttning och uppmuntran. Speciellt när det finns elever i klassen som inte behöver göra läxor.

Det jag menar är att ni kanske också ska jobba från ert håll med förståelse för att alla inte är likadana.
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-28 12:51:55 följande:

Hur är det dubbelmoral att tycka illa om att läraren gång på gång visar inför klassen att ett barn inte har gjort läxan? Vad hände med guldstjärnor i boken? Diskret, men ändå en pepp att prestera. Jag tycker inte om lärarens idé alls, finns ingen vettig anledning att hänga ut barn som av olika anledningar inte gjort eller fått bra resultat på läxan.

Får alla utom ditt barn pris, eller delas det ut pris till de som presterat bäst?
Svar på tråden Pris för bra prestationer