Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Då var första ultraljudet avklarat och jag hade inte hunnit få så många blåsor på min låga dos gonal.3 på höger sida och 1 på vänster. Samt en del små som är på g. Dom vill ha 8-15 ägg så en bit kvar och dosen höjdes lite till.

Idag ska jag börja med spruta nummer 2 orgalutran. Den hejdar en ägglossning. Så nu får vi se vad dom säger på måndag!:)

• Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-11 16:00:30 följande:

vad kör du för dos gonal f? bra att de höjde dosen, det är ju därför man har ett tidiigt VUL för att de ska kunna ändra dosen upp/ner om det behövs :) Orgalutran är inte min favoritspruta (om man har en sån..) den fick jag stora röda utslag som femkronor av nästan varje dag..

har du hört något nytt idag?

Ja jag gillar inte heller orgalutran, får också utslag av den och tycker inte om den nålen!!!

Idag var jag på ultraljud igen och fick åter ökad dos med gonal. Körde 4 dagar på 100 enheter 3 dagar på 125 och nu ska jag ha 2 dagar med 150 enheter.

Äggplock blir på fredag och insättning blir på måndag eller onsdag beroende pp hur det ser ut..

Hade typ bara 7 ägg idag när vi kollade så hoppas dom små vi såg växer till sig tills på fredag. Ovitrellen onsdag 20.30 och äggplock fredag 08.30. Sååå nervös men ändå laddad. Skräckblandad förtjusning har fått en ny innebörd!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-11 16:23:21 följande:

nej de säger att man ska ha 'öppningen' på nålen rikta uppåt och att det blir lättare då..ibland går det ju hur lätt som helst med sprutorna, men jag har fortfarande stora blåmärken på magen efter orgalutranen och det var över en vecka sedan jag tog den! 

hur stora var dina äggblåsor? 7 st låter ju inte så dåligt :) stort lycka till 

Ah det får jag prova ikväll då :)

Åh jag vet inte hur stora dom var men hon sa att det var 4 på höger och 3 på vänster samt att hon såg en del små som hon hoppades skulle växa till sig tills på fredag. Så vi får se, man kan ju bara hålla tummarna nu egentligen <3
  • Långväntanefterdig

Mitt äggplock....

Blev mottagna och visade till ett rum. Började redan då få panik och tårarna och ångesten kom.... sambon fick gå iväg å lämna prov medans jag blev ompysslad av en jättefin syster. Bytte om till skjortan och mössa.. Hon satte nål i armen och tog blodtryck....

Sen skulle man kissa innan det var dags och läkaren kom förbi och berättade om vad som komma skulle. Dom var jättegulliga allihopa och hade ett fint bemötande.

Väl inne på rummet så fick jag hoppa upp i gynstolen. Embryologen kom in och dubbelkollade födelsedstum så att vi var vi.

Sambon satt vid mitt huvud och nu var det bara å andas.. fick första dosen morfin innan läkaren skulle ta bedövnings spruta i livmodern. Fick ingen reaktion alls på morfinet och sprutorna hon tog gjorde på riktigt så jääääääävla ont. Skrek å kramade sambons hand och försökte bara ta mig igenom det. Fick totalt 3 doser med morfinet men kände inte av det någon av gångerna. Själva äggplocket var en märklig känsla. Dom liksom sög ut blåsorna och det kändes som mensvärk gånger 1000, väldigt ilande ihållande känsla av ren å skär smärta. Berodde nog mkt på att jag inte gick igång på morfinet också...

När hon tagit ur verktygen ur fiffi så rann det till rätt ordentligt och en stor pöl med blod kom på golvet, kändes väldigt obehagligt. Dom torkade rent mig och vi fick gå in på vårt rum igen.

Fick frukost som jag inte orkade äta och 2 smärtstillande som jag tog direkt. Smärtan höll i sig och jag vilade en stund. Sen kom läkaren å berättade att dom hade fått ut 11 stycken ägg. Befruktning sker under dagen och planerad insättning är på månad. Om det är fler än 5 befruktade så ringer dom imorgon för att ändra insättningsdag till onsdag. Nu kan vi bara hålla tunmarna. Ligger nu nerbäddad i soffan resten av dagen. Idag räknas som dag 0, imorgon dag 1 och testdag på dag 18. Nedräkningen kan börja!

• Långväntanefterdig

Hej tjejer!!

Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!

• Långväntanefterdig

Är numera ruvare!!

Sååå häftigt! Fick se på ultraljudet när dom sprutade in blastocysten, supercoolt. Gjorde inte det minsta ont, va bara sååå häftigt! Sambon var med och det var ett fint ögonblick att gå igenom tillsammans!

1 i mig, 3 till frysen och 3 som ska chilla tills imorgon så ser vi om dom kan växa till sig. Är så förväntansfull. Om 13 dagar är officiella testdagen. Kommer troligtvis tjuvtesta. Ovitrellen är ute ur kroppen såg jag på ett test imorse.

• Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-20 16:26:56 följande:

Men wow stort grattis!! vilket topp-resultat!!! så skönt att ha minst 3 till frysen, förhoppningsvis behöver du då inte gå igenom fler hela IVF.er!!  ja det är häftigt att få se när de lägger embryot på rätt plats ;) 

hehe vad rolig du är som testar att Ovitrellen är ute, nog en smart idé faktiskt, speciellt om du tänkte tjuvtesta!! Min testdag börjar närma sig, tänker att det borde visa nåt på fredag, RD 11 med blastocyst! Får du progesteron nu eller vad rekommenderade din klinik?

Haha jaaaa jag vet, gravtest innan man fått tillbaka!! Sjukt. Men då behöver ja inte fundera på ovitrellen.

Åh spännande!! Rd11 alltså, har du testat nått ??? Jag förtsätter med äckel päckel lutinus 3 ggr om dagen! Håller tummarna för dej!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-20 20:06:58 följande:

nä då jag förstår dig, rätt bra idé! Nej har faktiskt inte testat :)

jag hörde från en annan tjej som använder lutinus att man inte behövde använda den där hylsan när man tar det, utan kunde stoppa upp dem ändå.

men du kanske inte har så mkt problem med torrhet etc utan mer kladd? Kladdet kan jag leva med ett tag, blir det plus kör jag vidare med dem till v 12... har du fått några indikationer på när du skulle sluta med dem?

Oj , ända till v 12 ??? Det var länge! Jag har så dom räcker totalt i 3 veckor. Ska köra alla dom å sen va de bra. Vet du varför du kör så länge?? :)

Va grym du är som kunnat hålla dej från att testa!! Det kommer nog inte jag haha!! Vill ju bara veta nu nu nu !
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-21 10:27:32 följande:

Ja jag vet, antar att min klinik är nojig o inte tror att jag producerar tillräckligt med progesteron eller nåt själv ..? det är så olika, utländska klinker verkar alltid ge typ mer mediciner etc än svenska, tror svenska tycker att det ska vara mer 'naturligt', för det är inte bara jag som fått de föreskrifterna utan det är standard vid alla IVF i Tjeckien.. jaja jag HOPPAS ju att jag ska få fortsätta med progesteronet för det betyder ju att jag är gravid ;)

i morogn vet jag mer...

vad fick du för testdag? och hur många blev det till slut i frysen?

Ah men visst är det så, skillnad på utländska kliniker å svenska verkar de ju som. Min testdag blev 3 juli. Det blev 3 ägg till frysen, 3 st 5 dagars, dom sista 3 som skulle få tid på sig tills idag gick tyvärr inte att frysa. Så vi håller tummarna nu för att det lilla frö jag har i mig tar sig och är starkt hela vägen fram! Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?