Återföra 1 eller 2 embryon
Trombyl och Prednisolon tar jag. Det med att många embryon dör mellan dag 3 och 5 har du någon sida man kan läsa mer om det?
Trombyl och Prednisolon tar jag. Det med att många embryon dör mellan dag 3 och 5 har du någon sida man kan läsa mer om det?
Jag valde att sätta in 2. Läkaren rekommenderade det och sa att chansen ökar med 7-8% (tänker att det såklart bara är en uppskattning). Risken för tvillingar om man blir gravid med 2 embryon sa hon är 25%. På förmiddagen tvivlande jag fram-och tillbaka men när jag var där så tog jag snabbt beslutet och jag känner nu att det bara känns rätt. Så nu är jag ruvare.
Tack till er som svarade för råd och pepp. Önskar er all lycka till på denna resa!
hej! hur går det för dig? Nu har det gått en vecka, symtom, känslor...
Flowerpower var ligger ni till i processen med ÄD (tyvärr inget alternativ för min del med ÄD).
Det förstår jag, det har inte varit ett lätt beslut för mig heller. Jag är 39 år ung och har försökt i så många år nu, så det kändes som det enda alternativet kvar för oss. Vi åker utomlands idag och återföring blir nästa vecka Så det börjar att närma sig.
Vad tråkigt att du känner så. Men har du tagit nåt HCG prov? Grav test? När är testdagen? Hoppas på positiv resultat. Min sista IVF var i mars och det var inget roligt med ruvningen.
Det är många som gör det där mensblodtest som Undrande Sökare rekommenderar.
Lite uppdatering från mig. Jag valde att sätta in 2 embryon. Tack för pepp med det beslutet! För jag plussade på ruvardag 11 och har idag varit och gjort VUL som visade ett foster i rätt storlek och med tickande hjärta. Är så glad :) 2 embryon, Prednisolon, Trombyl, Lutinus och priming var en bra kombination!