• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-13 19:27:14 följande:

Håller verkligen tummarna för dig också :) tack! Mina bröst är fortf ömma, börjat känna svagt illamående och har jätte lätt för att bli ledsen.

Lucky you, njut nu riktigt ordentligt <3

Jag har också ömma bröst och är hormonell men inget som direkt tyder på en graviditet, snarare som helt normala slutet på cykelsymptom. Fick mensvärk tidigare idag men det gick över, det kommer och går litegrann. Började tempa imorse också! Bättre sent än aldrig.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-13 21:17:09 följande:

Ska försöka göra det, är första barnet så känna väldigt läskigt samtidigt som jag är överlycklig!

Men det kan vara graviditet också, ge inte upp hoppet än :) okej, har du aldrig tempat tidigare?

Åh vad roligt <3 Har du berättat för din man/sambo ännu? Första barnet här också, jag längtar och hoppas att det ska bli något. Tänker eventuellt testa imorgon, köpte hem flera testa tidigt-test från Testlagret (många test i meningen haha) så tänkte att jag kan väl prova. Imorgon är jag nämligen på den dag jag var när jag sist plussade, men utan alla symptom haha.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-13 21:17:09 följande:

Ska försöka göra det, är första barnet så känna väldigt läskigt samtidigt som jag är överlycklig!

Men det kan vara graviditet också, ge inte upp hoppet än :) okej, har du aldrig tempat tidigare?

Och ja, jag har tempat förut men NC hittade ingen rytm ens efter sex månader så jag skippade det och återupptog mina minipiller igen. Jag var en högtempare och den tyckte att min temp ständigt var för hög.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-13 21:35:19 följande:

Yes, han såg testet imorse men det gick inte riktigt in då. Så nu ska han få se det digitala också när han kommer hem :) då har du några försök nu då, hoppas verkligen att du också plussar så kan vi följas åt :) Okej då förstår jag varför du slutade med nc.

Hur roligt vore inte det? Åh dessa karlar, ge honom lite tid så sjunker det nog in så småningom :)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-14 06:55:15 följande:

Verkligen super! Vågade du testa imorse? :) haha jo det lär de göra, knappt så man själv fattat det än.

Tempen är fortsatt hög, om man kan säga det efter två dagar haha. Jag vågade, men blev inget av det. BIM - 3... Blev först ett rött svagt streck i rutan men det kletades ut och försvann, och kom aldrig tillbaka så jag antar att nope, det tog sig inte den här gången.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-14 07:53:02 följande:

Förstår att det känns som om det inte tagit sig då. Men det är ju fortf tidigt och det är därför inte över än tills mensen har kommit :) min temp är fortsatt låg, även imorse. Så jag nojjar mig faktiskt lite över det.

Åh då förstår jag att du nojar. Men positivt tänkande, bara positivt tänkande <3
    mamman1990 skrev 2018-05-14 08:26:12 följande:

Vad tråkigt om det inte tagit sig! Men jag fick ett knappt synligt streck på bim-3 så ge inte upp hoppet ännu!

Åh då håller jag hoppet uppe lite till!
  • Ereya
    mamman1990 skrev 2018-05-14 09:56:13 följande:

Ringde precis till min barnmorskemottagning och tydligen kan de inte erbjuda tidigt ultraljud till mig även om jag haft ett MA tidigare. Sist jag var gravid fick jag veta i v. 13 att fostret dött i v. 9. Vill inte gå igenom samma sak igen :(

Dessutom kan de inte erbjuda KUB-test under sommaren i mitt landsting heller, så det betyder att det är först på rutinultraljudet i v. 19 som jag får veta hur bebisen mår :O 

Kvinnokroppen är verkligen nedprioriterad...

Men gud så irriterande, klart du måste få göra ett ultraljud! Jag fick göra ett på inskrivningen i vecka 7. Prova hos någon privat mottagning?
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-14 17:10:06 följande:

Tror jag håller på att bli galen här hemma haha BIM-8 idag, haft lite småhugg i vänster ljumske men något i mig säger att det inte tagit sig eller inte kommer ta sig. Bara den jobbiga känslan...

Eftersom att du letar symptom så blir det en stress i sig. Försök slappna av och andas djupt. Är du gravid så är du, det kommer du att veta i sinom tid oavsett hur mycket du känner efter eller inte. Försök att inte lägga så mycket vikt vid det, låt kroppen sköta det så kan du göra något annat under tiden!
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-14 20:22:40 följande:

Det är så sant, är just nu hemma hela dagarna o ensam när barnen är i skolan så man hinner fundera en massa.

Det förstår jag! Hoppas du kan sysselsätta dig med någonting så tankarna skingras lite i alla fall. :)
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-14 20:27:20 följande:

Imorgon har jag BIM och test är köpta! Känns nervöst, kul och läskigt på samma gång. 

Woho! Jag håller timmarna! BIM 17/5 här.
    emeliera skrev 2018-05-14 22:32:35 följande:

BLI igår ingen mens syns till... ska ta ett nytt test i slutet på veckan tänkte jag :) jätte Grattis till er som han pussat:D

Jag håller tummarna att mensen håller sig borta <3
  • Ereya

Bim-2 idag,

Äl+14,

dag 26.

Igår fick jag mensvärk/ish men ingen mens trots att det känns som att den ska komma när som helst. Mensvärken fortsätter nu på morgonen men inget annat "tecken" på att den är på ingång, brukar alltid bli helt torrt down there dagen innan men nope. Temperaturen är samma som igår och i förrgår. Dessa dagar gillar jag inte, inte minst för det faktum att man vill ha på sig shorts och inte vill riskera att Lucifer tittar ut utan att man märker det hahahaha!

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?