Inlägg från: Anonym (Längtan92) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan92)

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Ereya skrev 2018-05-17 21:57:35 följande:

Tack detsamma! Jag lever på hoppet. Den brukar komma tidigt på morgonen så får se I morgon. Dock var tempen fortfarande ungefär på samma värde tidigare idag så ja, jag hoppas absolut trots negativt test igår.

Hur går det? :D
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 08:44:31 följande:

Mensen är sen :D Jag hade ägglossning runt 30/4-2/5 och har femton dagars lutelfas. Molandet fortsätter, tempen fortsätter vara hög. Så hoppet lever :) Själv då? Börjar du känna av några symptom?

Yaay! Roligt att höra! :) har du lyckats hålla dig ifrån test? Mådde sämre i början av veckan, med illamående och trötthet. Nu är det mest tröttheten som sitter kvar.
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 11:39:57 följande:

Det tar på krafterna att skapa ett liv <3 Lyssna på kroppen och vila mycket. Du har en magisk tid framför dig. Jag testade negativt igår så jag tror inte att jag är gravid, men det har jag faktiskt inte trott på hela månaden heller hehe. Men så länge mensen håller sig borta så finns ju möjligheten absolut, även om jag inte "känner" mig gravid. Förra gången visste jag ju att jag var det, som en slags... Vetskap, liksom. Men jag hoppas såklart på att jag är det! Så mycket!

Jo jag märker det ;) måste bli bättre på att vila, är fullrulle här med alla olika saker hela tiden. Ja, hoppet finns ju kvar så länge mensen inte kommer. För vissa tar det ju tid innan de plussar också så det är inte omöjligt. Hoppas åt dig också :)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 16:59:50 följande:

Vore så himla kul att följas åt om det visar sig att jag är det. Annars hakar jag på dig om en månad eller två ;)

Ja det hade varit riktigt roligt :) har du några tecken på att mensen är på G?
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 17:27:18 följande:

Nej, faktiskt inte. Kroppen beter sig inte som den brukar. Jag brukar ha samma symptom innan mensen ska börja men det har jag inte haft den här cykeln, åtminstone inte än. Så vi får väl se vad helgen säger :) jag fick ju negativt på bim-1 så jag har mer eller mindre slutit ut idén om att testa igen/vara gravid, fast ändå blir man lite ställd när mensen inte kommer som den brukar. Så nåt är det ju som försiggår frågan är då bara vad ;)

Jag tycker det är otroligt strongt av dig att inte testa igen nu när mensen inte dykt upp. Jag hade testat direkt, haha. Men det kanske är just det att kroppen beter sig annorlunda som visar på att du är gravid ;)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 18:11:42 följande:

Jo, jag skulle ju kunna/vela testa men iom att jag fick negativt i förrgår vet jag inte om något kommer att ha ändrats till imorgon. Tre dagar, gör det någon skillnad? Kanske jag får prova imorgon om jag inte fått mens i alla fall.. Hmmm. För den brukar inte vara sen :o

Jag har för mig att hcg nivån ökar ganska mycket varje dag. Men har inte jätte mkt koll på det. Men 3 dagar måste göra en skillnad, jag hade testat imorrn om inte mensen dykt upp :)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-19 05:58:35 följande:

TJEJER. Om man håller upp testet mot taklampan i badrummet och man ser ett plus, är man gravid då?!

JA! Kan du fånga det på bild? :) hoppas hoppas hoppas!

Som ElJ90 sa önskar jag verkligen att du joinar oss på resan den här månaden :)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-19 07:31:19 följande:

Det var det mesigaste, svagaste plusset jag någonsin sett haha. Jag provade ta en bild men det syns verkligen knappt. Min sambo såg inget plus, men jag gjorde det. Åh får köpa ett testa tidigt och se, jag är på BIM+2 (räknade fel) idag och är tydligen en låghormonare i och med att det inte syntes på BIM-1.

.

Jag hoppas också jag får joina er mot våra januaribarn <3

Provar bifoga bild! Men det syns verkligen inte, typ. Haha!

När jag tittar på de översta tyckte jag se mig någon svag skugga, men är ytterst osäker. Du ser ju bättre i verkligheten :) men som du säger, kör ett testa tidigt eller digitalt så blir det mer tydligt :)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-19 08:11:07 följande:

Ja jättesvårt att få på bild. Jag ska vänta tre dagar och sen testa igen. Visar det blankt eller ingen stegring så vet jag att jag INTE är gravid, men då fick jag iaf vara det i tre dagar. Mådde illa både igår kväll och lite nu när jag vaknade, men annars är jag på strålande humör med molvärk som kommer och går :D

Sagt det förut, men återigen blir så inspirerad av din tålmodighet. Jag har verkligen noll tålamod med allt, haha.
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-19 10:26:20 följande:

Hahaha! Nej alltså det är lika bra att vänta, iom att det var så himla svagt i morse. Jag har ett vanligt test med snabb detektion kvar och om det inte visar någon stegring till på måndag/tisdag får jag köpa ett testa tidigt. Trots att det är efter BIM. Får hålla mig sysselsatt :)

Det är helt sant! Men jag hade aldrig lyckats hålla mig, haha.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?