• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 10:05:52 följande:

Yaay! Roligt att höra! :) har du lyckats hålla dig ifrån test? Mådde sämre i början av veckan, med illamående och trötthet. Nu är det mest tröttheten som sitter kvar.

Det tar på krafterna att skapa ett liv <3 Lyssna på kroppen och vila mycket. Du har en magisk tid framför dig. Jag testade negativt igår så jag tror inte att jag är gravid, men det har jag faktiskt inte trott på hela månaden heller hehe. Men så länge mensen håller sig borta så finns ju möjligheten absolut, även om jag inte "känner" mig gravid. Förra gången visste jag ju att jag var det, som en slags... Vetskap, liksom. Men jag hoppas såklart på att jag är det! Så mycket!
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-18 14:17:37 följande:

Såg förresten nu att du visst har bim idag och jag har inte förrän på tisdag!

Tack Nicci91 <3

Hur länge har ni försökt? Jag väntar mensen när som helst men håller hoppet levande så länge Lucifers waterfall håller sig borta.
  • Ereya
    Crazzy skrev 2018-05-18 16:44:50 följande:

Okej, behöver era expertråd .

Senaste mens började 26/4. Tog ägglossningssticka som sa att jag hade ÄL antingen 9/5 eller 10/5. Har 28 dagarscykel, lutealfasen bör då vara 14 dagar.

Det är bakgrunden då!

Jag har ett clearblue early som jag funderar på när jag kan ta som tidigast utan att minska pålitligheten hos testet. Om jag fyller i senaste mens och längd på cykeln på deras hemsida så säger den att jag kan testa som tidigast imorn. Men om jag även fyller ÄL så säger den att jag måste vänta ytterligare 2 dagar? Jag förstår inte riktigt, 14 dagar efter 9/10 hamnar ju runt 24e, eller har jag missat något?

Någon som kan försöka hjälpa mig? :'D Vill ta tidigt men inte FÖR tidigt...

Ju längre du väntar ju tillförlitligare resultat. Du kommer att veta om du är gravid förr eller senare ändå, och väntar du dessutom ett par dagar extra slipper du bli besviken om det visar negativt, fastän du kanske ändå är gravid... Så mitt råd är att vänta i alla fall till efter helgen för bäst resultat. Nu vet jag inte om jag är gravid, men jag fick negativt på bim - 1 och är nu på bim +1, och om jag inte får mens under helgen blir det ett måndagstest.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 15:02:15 följande:

Jo jag märker det ;) måste bli bättre på att vila, är fullrulle här med alla olika saker hela tiden. Ja, hoppet finns ju kvar så länge mensen inte kommer. För vissa tar det ju tid innan de plussar också så det är inte omöjligt. Hoppas åt dig också :)

Vore så himla kul att följas åt om det visar sig att jag är det. Annars hakar jag på dig om en månad eller två ;)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 17:07:22 följande:

Ja det hade varit riktigt roligt :) har du några tecken på att mensen är på G?

Nej, faktiskt inte. Kroppen beter sig inte som den brukar. Jag brukar ha samma symptom innan mensen ska börja men det har jag inte haft den här cykeln, åtminstone inte än. Så vi får väl se vad helgen säger :) jag fick ju negativt på bim-1 så jag har mer eller mindre slutit ut idén om att testa igen/vara gravid, fast ändå blir man lite ställd när mensen inte kommer som den brukar. Så nåt är det ju som försiggår frågan är då bara vad ;)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 17:40:58 följande:

Jag tycker det är otroligt strongt av dig att inte testa igen nu när mensen inte dykt upp. Jag hade testat direkt, haha. Men det kanske är just det att kroppen beter sig annorlunda som visar på att du är gravid ;)

Jo, jag skulle ju kunna/vela testa men iom att jag fick negativt i förrgår vet jag inte om något kommer att ha ändrats till imorgon. Tre dagar, gör det någon skillnad? Kanske jag får prova imorgon om jag inte fått mens i alla fall.. Hmmm. För den brukar inte vara sen :o
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-18 19:05:11 följande:

Det är första seriösa försöket för oss så man vet inte riktigt hur man ska bete sig haha! Ja precis, så länge ingen mena har kommit är man ju lyckligt ovetandes! Blir det att testa i helgen?:D

Åh vad mysigt, har du din man med dig på tåget? Min är sådär med, haha. Han vill men tycker det är ett väldigt stort steg, vilket det är. Nu ligger jag i sängen utan behå och mår illa. Brösten är stora, ömma, molvärken håller igång och tröttheten lamslår mig. Sakta sakta ändras tanken på att jag inte alls är gravid till att det är så självklart att det är just det jag är.

Skulle jag få ett plus imorgon på BIM+2 hade jag blivit livrädd. Överlycklig men livrädd. Då känns mens mycket säkrare, bättre, lättare. Men livet ska inte bara lätt och enkelt, ingenting som är värt att kämpa för är det. <3
  • Ereya

TJEJER. Om man håller upp testet mot taklampan i badrummet och man ser ett plus, är man gravid då?!

• Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-19 06:52:06 följande:

Ååå. Jag hoppas verkligen att du är gravid!! Snacka om turligt Bim-datum vi haft i så fall =)

Testa ett digitalt så slipper du gissa.

Håller tummar och tår att du joinar mig och Längtan92!! Kram <3

Det var det mesigaste, svagaste plusset jag någonsin sett haha. Jag provade ta en bild men det syns verkligen knappt. Min sambo såg inget plus, men jag gjorde det. Åh får köpa ett testa tidigt och se, jag är på BIM+2 (räknade fel) idag och är tydligen en låghormonare i och med att det inte syntes på BIM-1.

.

Jag hoppas också jag får joina er mot våra januaribarn <3

Provar bifoga bild! Men det syns verkligen inte, typ. Haha!

• Ereya

Men gud vilken dålig kvalité det blev.

Provar lägga upp igen men förstår att det inte går att utläsa med detta blurret!

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?