Seriöst föräldrar- saknar ni inte era barns kläder?
elsi skrev 2018-04-24 13:35:10 följande:
Jag är på min dotters skola ca en gång i månaden - hon är 9 år och går dit och hem själv. Visst kollar jag i lådorna ibland om jag är där, men oftast inte. När hon var yngre och vi lämnade/hämtade så blev det väl oftare att vi kollade i lådorna, men även då rätt sällan.Vi brukar få nån påminnelse per termin att man ska kolla i lådorna och det som ingen hämtar upp sparas på skolan som extra eller skänks till nån klädinsamling.
Hon glömmer/lämnar dagligen kvar kläder på sin krok när vädret slår om eller om hon helt enkelt bara vill ha en annan tröja på sig från sin reservlåda. När vi väl upptäcker hemma att något klädesplagg saknas (som i går, när vi insåg att hennes helt nya överdragsbyxor försvunnit) så har det hunnit gå så många veckor - eller faktiskt månader - sedan hon sist hade dem på sig i skolan och glömde kvar dem på golvet att personalen redan har hunnit slänga sakerna ur "kvarglömdalådan". Suck. Bara att bita ihop och köpa nya till nästa säsong. Men visst är det irriterande när man egentligen är en väldigt organiserad person som brukar ha koll på det mesta.