Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Seriöst föräldrar- saknar ni inte era barns kläder?

Varje dag växer högen med upphittade kläder i skolan: gummistövlar, fina jackor, jeans, klänningar, överdragsbyxor, hjälmar, gympapåsar, skor etc etc... Och högen ligger där dag ut och dag in och ingen tycks kännas vid kläderna.

På mitt jobb, en ridskola, drivor av ridkläder tas om hand dagligen. Dyra ridstövlar, dunvästar, dyra klubbkläder, ridhjälmar, jeans, skor, ryggsäckar osv osv.. Mycket sällan är det någon som hämtar detta.

Seriöst föräldrar, saknar ni inte era barns kläder?? :-O

Undrar ni inte vart den nya jackan är? Letar ni inte efter cykelhjälmar och hockeyskydd? Undrar ni inte vart stövlarna är när barnet kommer hem med dyblöta gympaskor?

Bryr ni er inte om saknade kläder/saker?

• Svar på tråden Seriöst föräldrar- saknar ni inte era barns kläder?
  • Fjäril kär

Inga rikemansbarn vare sig på skolan eller på stallet. Det är just därför jag reagerar.

viseversa skrev 2018-04-23 17:58:48 följande:

Tror jag med. Har också varit med om detta. Och just ridning är ju en sport som lockar många rika och deras bortskämda barn.

Meebo skrev 2018-04-23 17:53:44 följande:

Kan ju vara så att det är typiska "rikemansungar" som tycker att 5000kr för en jacka till exempel är en piss i havet att bli av med och bara köprer nytt utan att ens blinka.

Gick själv på ridskola ett par månader när jag var tonåring och då var det ofta så just där.

Minns speciellt en tjej som blivit av med en jacka för 7000kr nånting och hon bara ryckte på axlarna och sen nästa lektion hade hon en helt ny jacka för ungefär samma pris.

Helt sinnessjukt egentligen.

• Fjäril kär
    viseversa skrev 2018-04-23 18:14:05 följande:

Sätt upp lappar "kolla i kvarglömt lådan. Annars kommer detta skänkas bort"

Mja, nu är det ju inte det jag frågar om utan bara en reflektion över varför ingen saknar sina barns kläder och prylar.
  • Fjäril kär
    elsi skrev 2018-04-24 11:31:58 följande:

Dyra grejer saknar jag, och sånt man bara har en uppsättning av som vinterstövlar. Men gympabyxor, vantar, strumpor, en vanlig t-shirt saknar jag inte alltid eller orkar leta efter.

Har man många barn eller barnen bor växelvis så tror jag det är lätt att tappa kontrollen över barnens kläder och tänka att det är enklare att skaffa nytt än att leta i lådan på skolan. Kläderna kanske försvann på simhallen, eller på träningen, på cupen i Norrköping eller hos morfar så man vet kanske inte heller vart man ska börja leta. 

Och större barn som åker själva till aktiviteter, man är som förälder kanske aldrig där och kan leta och ungen själv glömmer bort.

Mmm absolut, håller med en del.

Men det känns ju ändå rimligt att man börjar leta på skola/fritids/aktivitet , man är väl ändå och hämtar sitt barn NÅN gång tänker jag. Och kan då kasta en snabb kik i högen.

I alla fall på min sons skola kommer det påminnelse minst varannan vecka via veckobrev om att rensa klädhögar och krokar.
Svar på tråden Seriöst föräldrar- saknar ni inte era barns kläder?