Ska mannen betala på första dejten?
Nej men du har väl skrivit att du tycker den som initierar och frågar om en dejt är den som bör betala för båda, och den som gör det är enligt våra normer oftast mannen. Därför är det en aning sexistiskt.
Nej men du har väl skrivit att du tycker den som initierar och frågar om en dejt är den som bör betala för båda, och den som gör det är enligt våra normer oftast mannen. Därför är det en aning sexistiskt.
Nej eftersom både män och kvinnor jobbar nuförtiden. Men visst om mannen vill betala så fine, men det ska inte vara en regel som gäller alla.
Det jag menar är att det troligen är en tradition från stenåldern vi bevarat att mannen fixar käket, som nu blir pengar som mellanhand. Men det är ingen självklarhet längre att den som har snopp alltid ska betala. Men visst kan man ändå bjuda folk på mat, men det ska vara något som man väljer att göra, och inte bara för att det förväntas av en.
Exakt det finns ingen mening att bevara traditioner endast för sakens skull. Men sen är jag mer liberal av mig än konservativ.
Jag blir alldeles beklämd av att läsa den här tråden.
Kvinnor vill ha ''jämlikhet'' men bara så länge de gynnar dem, annars kräver de att mannen ska vara en ''gentleman'' för att få fördelar . Men gud nåde den man som verkligen vill ha jämlikhet på riktigt - han är snål och totalt ointressant.
Jag undrar varför så många kvinnor uppför sig som lallandes fåntrattar, som inte kan säga att de inte vill/kan äta på dyr restaurang? utan har den otroligt korkade tanken att den som föreslår han ska betala...
Då har du bara slarvläst tråden. Rekommenderar att du gör det igen.
Det är tvärtom ett mycket vanligt svar. Visst är det osexigt men framförallt kan man konstatera att kvinnor bara är intresserade av jämställdhet så länge som det gynnar dem själva...
Ska jag upprepa igen?
Okey.
Läs hela tråden. Från inlägg 1 och framåt. Det vimlar av inlägg.
Det handlar knappast om udda kvinnor med udda syn på feminism utan tvärtom är det generellt så på många olika plan att kvinnor bara är intresserad av det som gynnar dem själva.
Belägg för vad som skrivs i tråden?
Seriöst... nu blev det faktiskt pinsamt på riktigt.
Antingen lär du dig vad belägg betyder eller så läser du tråden. Gör helst bägge delar...
Hade du läst tråden skulle du kanske se att det förhåller sig precis såsom du påstår inte sker - att kvinnor pratar emot sig själva.
Jaja
?Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.?