• zdudmwml

Ska mannen betala på första dejten?

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om mannen insisterade på att betala för mig. Jag vill ha en man med ett rörligt intellekt och inte gamla mossiga fossiler som stelnat i utvecklingen och unkna ideal vi andra lämnade bakom oss för hundra år sedan..

• zdudmwml
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 11:26:02 följande:
    Ja och det är ditt val att ha den preferensen.

Skulle du även skämmas om jag bjöd hem dig och inte lät dig betala för maten?
    Självklart är det mitt eget val och inte ditt som styr hur jag agerar.

Tråden handlar om dejting och det var vad jag svarade på. Hur jag agerar om du bjuder hem mig beror på en mängd olika faktorer. Det går alltså inte att generalisera på det sätt din frågeställning kräver.
  • zdudmwml
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 12:18:02 följande:
    Och jag noterar att du inte verkar speciellt pigg på att utveckla eller förklara hur du kommit fram till din inställning.

Skam är visserligen en känsla och känslor kan inte alltid förklaras eller vara rationella.
    Jag har förklarat. Att du inte verkar förstå eller acceptera är ett problem som ligger hos dig och inte något jag kan hjälpa dig med.
  • zdudmwml
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 12:33:34 följande:
    Nej du förklarade inte hur det kommer sig att du känner skam. Du skrev nåt nedlåtande om män som insisterar på att bjuda, hur det relaterar till din skam skrev du inget om.
    Jag har som sagt redan förklarat.
    Att du inte accepterar svaret och vill ha en ingående studie är något helt annat som jag inte vare sig vill eller kan vara dig behjälplig med.
  • zdudmwml
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 12:54:22 följande:
    Hur ska hon kunna kräva det av honom om hon inte framför kravet?
    Man måste inte uttala ordet krav för att det ska vara just ett krav. Det går lika bra med sammanhanget.
    Det tillhör i mångt och mycket normala sociala regler och koder och som här, läsförståelse, som alla antas förstå.
Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?