Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

Ska mannen betala på första dejten?

Jag blir alldeles beklämd av att läsa den här tråden.

Kvinnor vill ha ''jämlikhet'' men bara så länge de gynnar dem, annars kräver de att mannen ska vara en ''gentleman'' för att få fördelar . Men gud nåde den man som verkligen vill ha jämlikhet på riktigt - han är snål och totalt ointressant.

Jag undrar varför så många kvinnor uppför sig som lallandes fåntrattar, som inte kan säga att de inte vill/kan äta på dyr restaurang? utan har den otroligt korkade tanken att den som föreslår han ska betala...

• Träskvatten

Man delar självklart på notan, sen hur man gör det är bara en teknikalitet.
    Var och en tar ansvar över den sin egen plånbok och ser till att anpassa kostnaden till det man har råd med. Man diskuterar med andra ord innan och kommer överens.

• Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-25 19:14:24 följande:
    Alla kvinnor vill inte ha jämlikhet, och jag kan då inte hitt a någon i tråden som kräver att han ska betala. De önskar att han betalar och de gillar män som betalar, det är inte samma sak som att kräva. "nåde den man som inte betalar" du överdriver. Om de föredra så kallade gentlemaän så är det upp till dem att ha den preferensen, han går knappast under av att bli ratad.

Det sista du skriver beror givetvis mycket på hur förslaget läggs fram och vad som ordagrant sägs, men har man ett romantiskt intresse så brukar man ofta kalla det för att man bjuder ut någon på dejt. Även kvinnor kan göra detta. Jag der det som självklart att jag betalar om jag bjuder ut någon.
    Då har du bara slarvläst tråden. Rekommenderar att du gör det igen.
  • Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-25 19:27:03 följande:
    Ja OK, om jag har missat någon som skriver att hon kräver så tycker jag det verkar ganska osexigt faktiskt.
    Det är tvärtom ett mycket vanligt svar. Visst är det osexigt men framförallt kan man konstatera att kvinnor bara är intresserade av jämställdhet så länge som det gynnar dem själva...
  • Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-25 20:01:09 följande:
    hittar ingen som skriver att de kräver att han betalar men ge gärna ett exempel.
    Om dessa kvinnor är intresserade av jämställdhet i andra frågor framgår väl inte direkt men de kanske isåfall är särartsfeminister. Eller så tycker man att vissa frågor är mer angelägna än andra och kanske att det blir löjligt att gå till ytterligheter. Man kan ju vara höger men för den skull inte är högerextrem.
    Ska jag upprepa igen?
    Okey.
    Läs hela tråden. Från inlägg 1 och framåt. Det vimlar av inlägg.

Det handlar knappast om udda kvinnor med udda syn på feminism utan tvärtom är det generellt så på många olika plan att kvinnor bara är intresserad av det som gynnar dem själva.
  • Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-25 20:28:33 följande:
    Spelar ingen roll hur många gånger jag läser tråden. Belägg för vad du påstår ligger inte på mig att fixa fram fram.

Det är upp till var och en vad man har för åsikter och syn på feminism och man kan vara feminist och ändå gå igång på att bli uppvaktad av en man, eller kvinna för all del. Finns liksom ingen motsägelse där. De fanatiska extremerna håller troligen inte med.
    Men egentligen är det inte så relevant för vad du läser här, det framgår inte om kvinnorna i tråden är intresserade av jämställdhet i andra frågor.
    Belägg för vad som skrivs i tråden?

Seriöst... nu blev det faktiskt pinsamt på riktigt.
    Antingen lär du dig vad belägg betyder eller så läser du tråden. Gör helst bägge delar...

Hade du läst tråden skulle du kanske se att det förhåller sig precis såsom du påstår inte sker - att kvinnor pratar emot sig själva.

Jaja
    “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
  • Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 08:31:39 följande:
    Och vad får dig att tro att jag någonsin skulle vara i behov av DIN HJÄLP.

DU PÅSTÅR att kvinnor i tråden KRÄVER att mannen betalar, men du verkar inte kunna ge ett enda exempel.
    Tja... Du kräver att få belägg för vad som skrivs i tråden... Flört
Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?