• Grodan7

Olika storlek på äggblåsorna före äggplock

Var på VUL idag efter att ha sprutat i 10 dagar med Gonal-F och Menopur i kombination. Även Suprefact först som nedreglering och nu under sprutdagarna som ägglossnignshämmare. VUL idag visade flera blåsor med varierande storlek, mellan 13-23 mm där det var två större som utmärkte sig , 21 och 23 mm. Hade även några på 17 mm om jag minns rätt. Läkaren vågade inte vänta pga att de stora så hon ordinerade Ovitrelle ikväll och ÄP på måndag. Nu hoppas jag så mycket att de mindre på 13 mm ska hinna växa till sig och innehålla ägg på ÄP och att de stora inte hinner ägglossa av sig själv. Någon med erfarenhet av olika storlek på äggblåsorna samma dag eller dagen före ägglossningsspruta? Hur har det gått för er med tanke på äggkvalitet osv?

• Svar på tråden Olika storlek på äggblåsorna före äggplock
  • Grodan7

Ok så du har också haft så pass stor variation på dina blåsor? Tack för svar förresten

• Grodan7

Lite uppdatering: det blev 13 ägg ut (ännu fler blåsor men några var det inte ägg i) och några av äggen var lite mindre så kanske omogna. Men det återstår att se. Känner mig nöjd så långt med 13 ägg iallafall så får vi se hur många som befruktas och utvecklas.

• Grodan7

Tack! Hur går det för dig?

Svar på tråden Olika storlek på äggblåsorna före äggplock