• Jeex

BF Januari 2019

Lewaize skrev 2018-05-20 15:30:44 följande:

Hej hej!

Har genomgått IVF och hade vår ägginsättning efter ICSI den 7/5 och igår plussade vi! Hur glada som helst men det har ännu inte riktigt sjunkit in :P Ska på ett VUL om ca 3-4 veckor på IVF kliniken och se om det är ett litet hjärta som slår eller inte.

Är nu i v.5 (4+0) och har BF 26/1 om apparna har räknat rätt :)

Åh så härligt och välkommen :)
  • Jeex
    MrsJenka skrev 2018-05-21 05:44:52 följande:

Hejhej! Jag var bara medlem i bf jan-gruppen på fb i några timmar, för jag kände att jag bara blev triggad/orolig av allt fokus på mf/ma. Själv är jag till vardags inte orolig alls, utan har mer inställningen "det går som det går, förhoppningsvis bra"??

Om det finns fler därute som har min inställning så skriv pm till mig så kanske vi kan starta en utbrytargrupp med fokus på positivt tänkande?

Det var rätt beslut av dig att gå ur om du så lätt blir triggad/orolig. Dock har det främsta fokuset varit på tidigs vul och alla symptom. Men helt klart tycker jag du ska göra en ny grupp om du är känslig av dig. Lycka till :)
  • Jeex

Hur många från Göteborg med omnejd har vi här inne förresten :)

• Jeex
    Anonym (Mandy) skrev 2018-05-22 20:07:01 följande:

Hej,

Jag har också plussat och är beräknad 20 januari ???? Skulle gärna vilja gå med i fb-gruppen. Har skrivit till Iksnigel men inte fått något svar. Finns det nåt annat sätt att få komma med i gruppen?

Är med i gruppen och kan meddela att du vill gå med :)
  • Jeex

Jag är med i en av bf-grupperna. Det finns nu en grupp för bara de som bor i Göteborg med omnejd, där man kan diskutera/tipsa om kurser eller annat som gäller runt omkring där. Eller om man vill boka in någon träff eller så i framtiden. Skicka i så fall ett meddelande till mig här så jag kan bjuda in dig :)

• Jeex

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

• Jeex
    OPP skrev 2018-05-24 14:23:56 följande:

Vad roligt! Grattis! :)

Tack så mycket :)
  • Jeex
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:51:42 följande:

Hej allihopa,

Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Så tråkigt. Beklagar verkligen. Stor lycka till er nästa gång.
  • Jeex
    Jejje93 skrev 2018-05-24 17:16:52 följande:

Får man göra ultraljud på inskrivningen?

Jag fick det iaf.
  • Jeex

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

• Jeex
    Lucifer91 skrev 2018-06-01 10:46:04 följande:

Tack alla fina för svar!

Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?

Går in i v7 imorgon..

Ring och be om att få legrigan. Nu ä det ju inte säkert att det funkar för alla, men för mig tog det bort det värsta illamåendet.
  • Jeex
    emsii8 skrev 2018-06-09 18:15:23 följande:

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 cm i vecka 6.

Lyssna på din läkare och magkänsla :) Man får ta det lite med en nypa salt vad folk skriver här inne. Alla graviditet är olika och växer olika. Det finns inget rätt eller fel. Så länge den mår bra :)
  • Jeex

Är nu i v.10 (9+1) och var på mitt andra ul i fredags v.9(8+6). Både den lilla och hjärtat hittades på en gång. Graviditeten är så frisk som den kan vara :) Känns nu skönt att man nu kan säga att det är foster och inte ett embryo. Det blir liksom mer på riktigt nu.
  • Jeex
    Saima17 skrev 2018-06-10 17:08:14 följande:

vill bara förklara iom att d va ja som skrev att d lät litet iom att ja själv va i v6+6 å bebis va 8.6mm så lät dryga 3mm litet. Ha int mena att trampa på nåns tår.. Men ha märkt att många e väldigt mkt mer frispråkig här inne än va ja e.

ha kommi fram t att d e no kanske dags att lämna den här tråden nu.

Hoppas allt löser sj för alla. å trevlig sommar!

Handlar inte om att vara frispråkig, för det är ju så här inne, att man kan få ta allt med en nypa salt.

Men att jämföra med andra är ju inte bra att göra heller då alla graviditeter kan vara olika. Och det är ju inte så konstigt om din skulle vara större då det verkar som om du ligger före henne i graviditeten.

Tycker bara att man får vara noga med vad och hur man skriver. Det kan nog både såra och göra en orolig om man uttrycker sig på det sättet.
  • Jeex
    LindaAB skrev 2018-06-10 16:44:33 följande:

HEJ! Ny här :) fick veta i söndags att jag är gravid! Barn nr 2, vår dotter är 13 månader idag! Blir tätt! Men det kluriga är att jag har ingen aning vilken vecka jag är i eftersom jag inte haft riktig mens sen mars ! När skriver man in sig hos mvc? (Kommer ej ihåg ) Kram

Grattis och välkommen :)
  • Jeex

Finns det någon grupp på Facebook där det inte diskuteras mf/ma konstant ? Är ju så fruktansvärt tråkigt att inte kunna diskutera annat eller att kunna njuta av sin graviditet.

Finns det en sådan grupp så vill jag gärna hänga på där :)

• Jeex
    Aducia skrev 2018-06-20 20:22:14 följande:

Då rekommenderar jag att du går med i en grupp när de flesta passerat vecka 12 :) Då börjar grupperna sluta prata om missfall! :)

Tycker tyvärr inte att det hjälper.

.
  • Jeex
    Vegas skrev 2018-06-21 06:46:55 följande:

Starta en ny isåfall? Jag är gärna med i en positiv grupp. :) Inte med i någon annan just nu för jag pallar inte.

Startar en ny grupp så skriver jag till dig när det är gjort :)
  • Jeex

Om det finns några från Göteborg med omnejd som vill vara med i en fb-grupp där vi kan boka in träffar och liknande, eller vill tipsa om bra saker för gravida/nyblivna mammor i området, skicka då ett meddelande till mig.

Gruppen är givetvis hemlig :)

Svar på tråden BF Januari 2019