• Jeex

BF Januari 2019

iväntanpåbebis skrev 2018-05-14 09:06:09 följande:

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen, men är livrädd för att hemliga grupper trots allt ska synas på fb. Är vi helt säkra på att det inte kommer upp "E har gått med i gruppen ...."

En hemlig grupp på fb är en hemlig grupp. Det kommer inte upp något som andra kan se.
  • Jeex
    Meemelie skrev 2018-05-15 22:26:30 följande:

Nej, vad jobbigt. Hoppas det inte blir långvarigt. Jag känner inte av något illamående än, hoppas det håller sig borta. Visst var du också i vecka 6 nu? Själv känner jag bara av någon slags växtvärk, dock bara tidigt på morgonen. Vaknar vid 4-5 på morgonen av vad som känns som mensvärk, men försvinner sedan under förmiddagen. Och så trötthet då, men det kan ju lika gärna bero på den plötsliga extremvärmen.

Ja precis är i 5+5, så går snart in i v.7 :) Har också växtvärk till och från, onda bröst så jag nästan grinar och en trötthet som gjort mig helt lamslagen. Dock har inte illamående varit lika kraftig idag som tur är ;)
  • Jeex
    Crazzy skrev 2018-05-19 10:20:30 följande:

Så, plussade på BIM-5 med ert tidigt test idag (ett svagt streck visserligen, men det går definitivt att se!)

Är både taggad och rädd nu, haha!

Visst var det Iksnigel man skulle höra av sig till om man ville vara med på Facebook?=)

Precis, hör av dig till henne :)
    C
  • Jeex
    Systeryster33 skrev 2018-05-18 20:41:24 följande:

Plussade idag jag med! Försöker hålla oron borta från missfall men det är svårt när man varit med om det innan!

Min mail jag har kopplad till Facebook kan jag inte inlogg till! Kan jag bli vän med någon som lägger till mig istället? :)

Be om att få bli vän med iksnigel så fixar hon det. Jag fick också göra så :)
  • Jeex

Fy sjutton vilken dag. Kom precis hem från gynakuten då jag idag haft smärtor som liknade det jag hade vid mitt utomkveds. Vid ultraljudet satt det på rätt plats med ett tickande hjärta. Känns så skönt att kunna släppa oron för att få ett utomkveds :) :)

• Jeex
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:41:49 följande:

Hej allihopa!

Plussade i tisdags med digitalt test på äl+11 (bim-2).

Är alltså i v4+2. Bf 26/1.

Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.

Borde jag inte känna mer? Blir så nojig för fick mf i v 7 tidigare i vår.

Nån annan som inte känner likadant? Jobbigt att tiden går så långsamt...

Du är en så länge ganska tidigt in i graviditeten, och det är inte så konstigt om du inte känner så mycket. Sedan är det så olika för alla. Vissa känner redan mycket från start och andra inte.

För mig kommer det och går. Ibland har jag jättemycket symptom, och ibland inget. Jag hade när jag var i din vecka lite metallsmak i munnen och trött.

Så bara för att man känner mer än någon annan betyder det ju intr att den är mer gravid. Men jag förstå din oro så väl, men brukar nu tänka så här att jag istället är tacksam för att inte behöva må så dåligt :)

Och vet du vad, är du orolig så är det okej att känna sig så. Vet att många skriver att man ska njuta och tänka på att man väntar barn och inte ett missfall, vilket är en mening som jag är allergisk mot. Bara för att man är orolig betyder det ju int att man inte är glad för det lilla liv som växer i en.

Mina tips är att intr försöka jämföra dina symptom med andra och känner du att oron är för mycket, så hör av dig till en bm och ställ frågor :)

Lycka till.
  • Jeex
    Meemelie skrev 2018-05-20 08:01:20 följande:

Jag är i vecka 7 nu och känner inte heller särskilt mycket. Molvärk till och från som känns som mensvärk och bröst som känns ömma om man tar på dem. Kanske lite tröttare än vanligt, men annars ingenting. Lyckades till och med ta mig runt Göteborgsvarvet igår i värmen, visserligen med lite sämre tid än förväntat. Jag tänker att det är ju skönt att inte känna illamående eller liknande så jag är glad för att inte känna mer än såhär :)

Imponerad av din prestation igår :)
  • Jeex
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 14:46:02 följande:

Ska du till mvc då? Jag fick inte tid förens 11 juni?! Tycker det är sent. Hon nonchalerade min oro helt och sa bara ?det är väldigt vanligt med missfall?

Det hjälper ju inte mig direkt

Det var ett himla tråkigt bemötande du fick. Hon kunde svarat dig trevligare med tanke på din oro. Dock är det vanligast att blir erbjuden sitt första ul när det är dags för rul. Så det är absolut inte sent. Det går att söka privat om man vill göra ett tidigt vul.
  • Jeex
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 15:07:00 följande:

Jaha ja men då så då behöver jag inte tänka på det. Nej men det hjälper ju inte min oro direkt. Menmen. Det blir bra till slut :)

Nej, det är så himla svårt det där med att stilla sin oro. Hade jag fått bestämma skulle jag vilja ha min privata bm i ett litet hörn här hemma någonstans som kunde göra ul på mig i tid och otid, haha ;)

Men tycker du att oron blir för mycket så kan man alltid försöka tjata lite eller boka privat :)
  • Jeex
    Vegas skrev 2018-05-20 15:45:38 följande:

Jag har bokat in ett privat vul. Får betala 700kr för det tror jag , och det tycker jag är värt. Hoppas att få se ett tickande hjärta :)

Mår väldigt illa och är sjukt trött, så jag känner mig gravid iaf. Är i vecka 7+0 idag.

Jag hade nog också bokat ett privat om det inte var så att jag blev erbjuden ett tidigt (pga utomkveds måste jag alltid göra tidiga vul när jag blir gravid)

Jag fick se hjärtat ticka inatt hos gynakuten. En sådan känsla :) Ska bli spännande att få se det igen nu på ons när jag ska till min bm, är då i v.7 (6+4)

När ska du på ditt besök ? Håller tummarna för det lilla hjärtat :)
Svar på tråden BF Januari 2019