Inlägg från: lksnigel |Visa alla inlägg
  • lksnigel

BF Januari 2019

FrökenFlower skrev 2018-04-30 18:27:06 följande:

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade precis vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i båda grupperna, alla tre grupperna blev det då det är en för december och två för januari.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

Symptom: konstant kissnödig, öm i nedre delen av magen vilket gör bilbälte t.ex sjukt oskönt, stramar mellan pubis och magen så fort jag reser mig.

Oj vad häftigt, grattis! Hur känns det då? Kom det som en chock eller hade du något på känn? Jag är inte över fyrtio men i min förra mammagrupp som jag var med i med min son fanns det flera som var det och som hade stora barn sen innan. Bebisarna är runt 1,5 nu och de verkar ha världens finaste storasyskon! 
  • lksnigel
    FrökenFlower skrev 2018-04-30 23:04:27 följande:

Iksnigel, tack!

Började misstänka det i helgen för då fick jag alla ovanstående symptom samtidigt som jag varvade att sova, vara gråtfärdig eller skitirriterad. Men i övrigt är vi nog lite i chock......herregud jag kommer vara 58 när barnet går ut nian! Men kommer ha coola syskon iaf haha.

Förstår att ni måste blivit chockade! Är ju inte alla som kan bli gravida naturligt när man är så "gammal" så bra jobbat får jag väl säga ;) Och du kommer nog inte vara ensam om att vara i den åldern när ditt barn går ut nian tror jag! Önskar dig lycka till, hoppas det går bra! :) 
  • lksnigel
    Imra skrev 2018-05-01 05:40:14 följande:

godmorgon!

Plussade idag på bim-2. Svagt men synligt. Försökt sen juni/juli 2017 fick MA i januari och nu fick vi pluss igen. Hoppas sååå att lillen vill stanna!

Beräknad bf den 5/1 :D

Fanns det en hemligt Facebookgrupp? Gick med i en sist och den var så himla bra! :D

Vi är ett skönt gäng redan  i en hemlig grupp! Skicka PM så bjuder jag in dig :) 
  • lksnigel
    Cimpa skrev 2018-05-01 22:16:31 följande:
    Skulle väldigt gärna vilja var med i gruppen på Facebook. Hur gör jag :)
    Grattis till plusset, så roligt! Jag skickade en inbjudan till dig nu :) 
  • lksnigel

Ni som vill gå med i fb gruppen, skicka pm till mig med er mailadress så lägger jag till er! :) 

• lksnigel
    CatlinB skrev 2018-05-03 19:22:36 följande:

Hur går man med i Fb gruppen? :)

Skicka pm till mig med din mejladress så kan jag lägga till dig :) 
  • lksnigel
    redos skrev 2018-05-05 22:30:29 följande:
    Hej!

Jag har precis plussat och om jag räknat rätt bf 11/1-19. Jag vill väldigt gärna hänga på i fb-gruppen, ska jag skicka pm på FL eller på fb????? Tack på förhand!
    Skicka meddelande här på familjeliv med din mailadress så kan jag lägga till dig! (Och ni andra som vill vara med) :) 
  • lksnigel
    Jeex skrev 2018-05-06 16:28:09 följande:

Är det någon som har fått helt ändade sömnvanor redan ? Har de senast dagarna vaknat upp 3-4 gånge varj natt med ungefär en timmas mellanrum. Och sedan vaknar jag orolig tidigt av mig själv och är superpigg även fast jag har alla dessa uppvaknanden.

Är exakt samma för mig! Vaknar alldeles för tidigt och känner mig pigg. Var precis likadant tidigt i min förra graviditet! Man undrar ju vad det beror på? 
  • lksnigel
    Anonym (Dada) skrev 2018-05-08 18:43:58 följande:

Halloj!!

Jag plussade i förrgår på BIM-6 och beräknad bf 18 januari ???? Jag har en dotter som är född -13 och en ängladotter som föddes stilla i vecka 23 i Augusti -17. Våra hjärtan blev förkrossade. Vi försökte senare få barn och efter 5 försöket tog det sig men blev tyvärr missfall i V8. Nu hoppas jag och är så glad!! För det jag lärt mig och som är sant är att man kan inte ?skydda ? sig själv från att bli ledsen om något skulle gå fel genom att inte låta sig själv glädjas åt en graviditet. Jag vill läggas till i Facebook gruppen!!

Grattis till plusset :) Du kan skriva din mail i ett meddelande till mig så kan jag lägga till dig i gruppen :) 
  • lksnigel
    Tiana123 skrev 2018-05-13 07:03:11 följande:

Tog med cb som visade gravid 1-2 veckor!! Så det svaga pluset va ett riktigt :D

Finns det någon fb grupp att gå med i? :)

Grattis! Så roligt! Om du skickar ett meddelande till mig med din mailadress så kan jag bjuda in dig till Januaribebisgruppen! :)
  • lksnigel
    Summer18 skrev 2018-05-15 20:53:26 följande:

Jag har tidigare fått bekräftat att jag är tillagd i Facebook-gruppen men jag kan inte se att jag är med i någon grupp.... var hittar jag den?

Inbjudan kommer på mejlen med en länk! Mejla igen om det inte skulle funka :) 
  • lksnigel
    Achatina skrev 2018-05-15 14:18:41 följande:

Jag är också jättegärna med i facebookgruppen! (Mår också jättelilla jeex, hoppas det går över sen!)

Skicka PM till mig med din mail så kan jag lägga till dig :) 
  • lksnigel

Jag har bjudit in er som sa att ni ville vara med i fb gruppen :) Vi har beslutat att stänga gruppen efter idag då de flesta ville ha en lite mindre grupp, så ni som vill vara med men som ännu inte skickat er mejladress, gör det idag! :) 

Svar på tråden BF Januari 2019