• Saima17

BF Januari 2019

hej,

hoppar in här.. +ade i måndags. 4 dagar före mens...så vet in riktit än vilken vecka ja e i om det är som gyn misstänker att jag är i v7 redan. annars går ja in i v5 imorron. får veta på onsdag då ja ska åå ul. är första barnet för oss, är så spännande. e eftersom vi försökt sen november så är barnvagnen redan hemma då ja hitta drömvagnen begagnad men igår utökades d med 3 par små söta sockor.

• Saima17
    Anonym (Januarimamma) skrev 2018-05-19 16:23:29 följande:

Tror inte alls att du behöver vara orolig. Sluta testa! Du har fått ett positivt svar. Det räcker så, om det händer något som du undrar eller oroar dig över - ring gyn eller mvc och be om att få bli undersökt...

Fram till dess, grattis till graviditeten!

Dessutom så kan du oavsett ALDRIG förlita dig helt på graviditetstesternas veckoindikatorer.

hoppar in här.. Hoppas så att vecko indikatorn visar fel på mj.. Ja har typ alla symtomer som man har i v7.. e sjukt uppblåst I magen, sjuka bröst,mega hungri, mår illa, fått tjockare flytningar. Ska t mvc på onsdag.. min gyn tror ja e i v7.. Men va t en inkompetent på mvc som int ens hitta mina äggstockar så hon hitta inget i onsdags heller när ja va dit.. Ja fick + 4 dagar före mens. så därför tror de att ja e längre.. Ska bli kul på onsda å se
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-05-20 02:06:44 följande:

Fy sjutton vilken dag. Kom precis hem från gynakuten då jag idag haft smärtor som liknade det jag hade vid mitt utomkveds. Vid ultraljudet satt det på rätt plats med ett tickande hjärta. Känns så skönt att kunna släppa oron för att få ett utomkveds :) :)

Åh fy!! usch.. Ja e livrädd att ja ska få missfall..hon på mvc skrämde upp mj så fruktansvärt.. hoppas så fruktansvärt mkt att hon hittar nåt på onsdag. monitorn som visa gravid så visar tidigast 3 dagar före mens.. Ja va 4 dagar före mens.. Så kan hända att ja e längre.. hoppas så d..Att vi går berätta snart åt farmor på hennes 65års dag... vilken present eller hur????
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-05-20 02:06:44 följande:

Fy sjutton vilken dag. Kom precis hem från gynakuten då jag idag haft smärtor som liknade det jag hade vid mitt utomkveds. Vid ultraljudet satt det på rätt plats med ett tickande hjärta. Känns så skönt att kunna släppa oron för att få ett utomkveds :) :)

Åh fy!! usch.. Ja e livrädd att ja ska få missfall..hon på mvc skrämde upp mj så fruktansvärt.. hoppas så fruktansvärt mkt att hon hittar nåt på onsdag. monitorn som visa gravid så visar tidigast 3 dagar före mens.. Ja va 4 dagar före mens.. Så kan hända att ja e längre.. hoppas så d..Att vi går berätta snart åt farmor på hennes 65års dag... vilken present eller hur????
  • Saima17
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:41:49 följande:

Hej allihopa!

Plussade i tisdags med digitalt test på äl+11 (bim-2).

Är alltså i v4+2. Bf 26/1.

Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.

Borde jag inte känna mer? Blir så nojig för fick mf i v 7 tidigare i vår.

Nån annan som inte känner likadant? Jobbigt att tiden går så långsamt...

hej.

Ja +a 4 dagar före mens.. Dock vet int ännu gyn om ja e i v5 eller v9 ännu.. Ska på vul på onsda igen å se. Ja ha haft mensvärk sen 6 dagar före mens.. mått illa sen 5 dagar före mens.. e extremt uppsvälld..trött, vrålhungrig å ömma bröst.. metallsmak.. igår börja ja få vita flytningar.. å är täppt i näsan på morgon. därav tror å hoppas ja att ja e i v9..int jätte kul. m alla dom symtomen heller.. mår illa t kl 13 på dan ungefär.. sen börjar d v 22 igen ungefär. Så man snart får berätta.. blivande fammo fyller 65 snart så sku va bra present :D monitorn ja +a me så ska eg visa först 3 dagar före mens.. Så d kan va att ja e längre än v5. blev plötsligt livrädd för missfall häromdan.. tiden går så äckligt långsamt. sambon kommer hem från jobb på torsdag.. första gången vi vet att vi e 3..
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 10:19:18 följande:

Åh jag är så nervös!

Idag har jag ?mensvärk-ont? i magen. Jag mår illa och känner min darrig.

Fick i höstas missfall och är så rädd för att det ska bli igen.

Har 1 barn sedan innan men minns ej om jag hade sån när ?mensvärk?

Ja har en gång om dagen ordentlig mens/växtvärk per dag.. Som håller i sj ca 1min. riktit så att ja får gåshud och börjar må illa.. vilken vecka e du i?
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 10:57:42 följande:

Ja okej för nu har det släppt lite så det känns lite lugnare nu. 5+3 är jag i

Okej då e vi kanske ganska lika :) e 5+1 idag :D om d va mens förra mån.. Ha du haft extremt varmt? ja sättas för minsta lilla. skit jobbigt nu när d e nästans 30 grader varmt ute..
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 11:47:48 följande:

Spännande :)

Nää inget jag tänkt på. Kanske lite värre än vanligt. Känner inte av mycket illamående än som tur är. Utan mest att det stramar i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade sist med.

Okej :) på onsdag vet ja förhoppningsvis mera mitt morron illamående ja skjutits upp t mer mitt i dagen.. på gott å ont..
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 14:46:02 följande:

Ska du till mvc då? Jag fick inte tid förens 11 juni?! Tycker det är sent. Hon nonchalerade min oro helt och sa bara ?det är väldigt vanligt med missfall?

Det hjälper ju inte mig direkt

Okej jo ja ska på VUL då.. i onsdags hitta dom inget. men hon ja va t så hitta int mina äggstockar då heller så har väldigt svårt för henne. iom att min gyn skrev ut gulkroppshormon åt mj så trodd hon att ja e i v9 nu då när ja +a så jätte tidigt plus att ja ha haft lunhrmboli för 2 år sen direkt ja gick + måst ja skrivas in å få blodförtunnande från v6.. vilket kan va sent nu men vi får se. hon ja e t nu e riktit skit men sen får ja en helt underbar. dom tar så lätt på allt.. hon här trodd int på mj att ja fått positivt test då hon int kunna se nå å tyckt att ha du int fått mens nästa vecka så kom tebax då å börja dra upp missfall åt mj å. Ja va så jävla arg.
  • Saima17
    Anonym (Hej) skrev 2018-05-20 14:47:47 följande:

Fast många av de symptomen stämmer ju även på andra veckor.

Ja ha int hitta nå sidor där d står om nå andra än brösten, trött å illamåendet i tidigt skede.
Svar på tråden BF Januari 2019