• runakrq

SÅ JÄVLA LESS

Hej!

Vad jobbigt det låter! Jag tycker också livet kan vara så emellanåt. Det brukar hålla en period och sen blir det lättare igen!

Tänker just att kombon av åldrarna på era barn kanske gör att det är lite extra tufft just nu. Ettåring som är lite överallt och femåring som kanske inte alltid har lust att göra som man säger :) Tur de blir äldre hela tiden!

Har ni någon som kan avlasta er lite? Kanske mor- eller farföräldrar som vill hänga lite med barnbarnen medan ni gör något kul, tar igen saker ni inte tycker ni hunnit med eller bara sover. Vilket som känns viktigast :)

Hoppas det känns bättre för dig/er snart! 

• runakrq
    Anonym (Less) skrev 2018-04-18 21:31:38 följande:
    Tack för ditt svar, det värmer. Tyvärr så har vi ingen avlastning. Mina föräldrar bor ganska nära men de jobbar båda heltid och har en massa aktiviteter för sig. De har erbjudit sig nån gång men det liksom funkar inte. De har egentligen inte den tiden eller det engagemanget. Vet ju egentligen att såna perioder går över men ibland känns det bara så otroligt frustrerande! Tack än en gång för ditt svar.
    Vad synd att det inte passar med föräldrarna. Jag tipsar också om det som många sagt, att avlasta varandra (ta en timme var), samt som någon skrev: Kanske kan 5-åringen vara hos en kompis ibland? Eller anlita barnvakt ibland? Eller kompis till er? Beror förstås på ekonomi :) 

Kanske kan de få titta lite mer på TV/iPad (om de gillar det och ni har tillgång till det)? Jag menar inte flera timmar om dagen eller så (eller för all del, välj själv ;) ), men man kan ju liksom ha som rutin med 30 min efter dagis eller innan kvällsmat eller efter kvällsmat eller när det nu är som jobbigast för er. Är det dessutom iPad eller liknande kan man ju hitta många program som är utvecklande och så också om det känns bättre :) Så kan man själv slappa också den tiden, eller nu göra något som behövs göras...

Det känns motigt ibland :) Kram!
Svar på tråden SÅ JÄVLA LESS