• phillipha

SÅ JÄVLA LESS

Åh jag vet precis hur det känns! Jag har 3 barn som är 7, 4 och 2,5år gamla. Det är så tufft ibland att jag vill rymma? Ingen av oss är längre f-ledig men min man jobbar heltid och jag pluggar 100% samt jobbar 40%. Vilket är slitigt, har inte heller någon avlastning. Dock ska vi försöka skaffa en barnflicka (en kompis till min äldstas storasyster) som kan passa barnen någon gång ibland för att vi ska kunna hitta på något och tanka lite energi.

Mitt bästa tips är att försöka ge varandra egentid i vardagen för att åka och träna, ta en fika med en kompis, gå ut och äta eller vad som helst. Kanske en kväll i månaden var, måste ju inte vara en helgdag?

Annars tänker jag ta in städhjälp varannan vecka och bara snabbstäda den andra veckan (typ rengöra toaletter och vask, byt handdukar i badrummet och dammsug kök och hall), beställ mat på nätet istället för att åka till en affär, byt barn med någon kompis ? ibland kan det vara lättare att ha ett extra barn hemma så får 5 åringen en kompis och ibland åker 5 åringen hem till någon kompis.

Lycka till! Stor kram till dig ????

Åh du, ät mer glass - både din och 5 åringen kommer bli gladare ????

Svar på tråden SÅ JÄVLA LESS