• mjaomjao

Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?

Hej! Bim 3/4

Har ett barn på två år precis. Velat skaffa syskon länge men partner varit deppig, känns inte hundra m läget men eftersom jag är 34 o vill ha fler än två kids så känns det bråttom..

Kejsarsnitt m första o d gick superbra.

Bim 3/4 mjaumjau
  • mjaomjao
    CatlinB skrev 2018-04-21 20:19:47 följande:

Oh två dagar innan mig! Så kul att du hitta hit :)

Ja, jag är 30 och känner väl lite samma där. Jag vet inte riktigt, hur vet man när det är rätt läge liksom. Om man vill kan man för evigt komma på undanflykter..

Känner du dig redo för ett syskon?

Skönt att snitt har gått bra för någon! Känns lugnare nu om jag väljer att gå den vägen :)

Hej, ja, faktiskt har alla jag känner som valt snitt pga olika skäl, varit nöjda. Dom som fött vaginalt har däremot vitt skilda upplevelser.. Nu är det ju såklart inget man kan vara säker på, hur ens egen kropp kommer reagera (såg att några i denna tråd som hade dåliga upplevelser) smen de siffror jag sett visar att chansen för bestående skador är mindre vid planerade kejsarsnitt vs vaginala förlossningar.

Jo jag har känt mig redo sen första var typ 8 månader och min snubbe är vanligtvis världens mest barnkära person men så kom hans depression och allt ställdes på ända..

Tar inga äl-test denna gång utan försöker kolla på flytningarna,, ser inte lovande ut denna månad tyvärr..
    Bim 3/4 mjaumjau
  • mjaomjao
    CatlinB skrev 2018-04-22 20:42:48 följande:

Såklart är det helt sant :) alla läker vi på vårt sätt. Men blev ändå lugnare att någon har en bra erfarenhet av det.

Jag förstår.. Det måste vara jobbigt för dig, jag sitter här och känner med dig, verkligen. Jag hoppas att depressionen ger med sig så att din familj kan få växa och känna all den lycka som den ger.

Jag kör för första gången med äl-stickor... Men om de får bestämma så har jag inte ens haft äl denna månaden :/ negativ på alla. Så förvirrande.

Blir nog inget här heller...

Nästa månad!! :)

Tack för omtanken.. Har du testar äl-stickor o har dom isf gett utslag många månader?

Kanske borde sett i tråden men hur många månader har ni försökt?
  • mjaomjao

Grattis grattis!! Får jag fråga om dina symptom, flytningar?? Jag fick lite rosa sådana för några dagar sedan men nu inget. Spända tuttar.. Bim 3/5.. Testade negativt för två dagar sedan..

• mjaomjao
    CBF skrev 2018-05-01 09:34:16 följande:

Gråter av lycka!!! :?D första försöket och flera dagar innan bim! Hade min nidblödning igår och vips så visar testet detta! Woooow!! Nu hoppas jag det vill stanna kvar!

Stort grattis!!!!!

Hopp för mig då som verkade ha nidblödning igår o förrgår, min bim 3/5..Får jag fråga om symptom och om detta var första grav-testet?
Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?