Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?
Jag hade kanske inte någon extremt jobbig förlossning. Jag gjorde snitt pga säte. Jag hade sett fram emot vaginal förlossning men jag kunde inte göra det. Jag fick höra i samband med förlossning av anställd på sjukhuset att jag hade det lindrigt jämförelse med vaginal förlossning. Jag tyckte det var jättejobbigt. När han väl var ute så fick jag känna med min kind på honom en stund sedan gick pappan och marnmorskan iväg med honom. Kvar i operationssalen låg jag medan de skulle sy. När jag väl var klar där fick jag stanna på iva tills bedövningen hade släppt. Min sambo visste ju inte när kag var klar så jag fick ligga där själv och bara vänta. Kändes som en timme, men kanske var 15-30 min. När jag skulle amma hade jag så ont i magen så han kunde bara ligga i min famn en stund sedan gjorde det outhärdligt ont. Den första veckan behövde jag hjälp av min sambo för att kliva upp. Jag hade inga magmuskler och det gjorde så sjukt ont. Jag fick ropa på min sambo första dygnen när jag låg i sängen för att han skulle lyfta bort sonen efter jag ammat. Han fick bära allt, byta alla blöjor första dygnen. Jag kände att jag inte kunde göra något... Jag hade känningar i snittet i ca 8 veckor om jag hade tajta byxor eller gick promenad. Då fick jag höra att det var lindrigt att göra snitt. Efter det blev skräcken stor för vaginal förlossning. Sedan om jag gör ett snitt till, hur kommer det gå eftersom jag då måste ta hand om två barn utan magmuskler, klarar jag av det? Sambon kan ju inte vara hemma hur lämge som helst... Sedan har jag läst massor om att bli gravid efter snitt och vad som hänt... Och dessutom har jag tyckt att det vsrit jobbigt bara att tappa all träning, gå upp i vikt, må dåligt under graviditet... Vill ha ett syskon, men är det värt allt? :(