zdudmwml skrev 2018-04-16 13:50:24 följande:
Varför väljer så många i tråden att känna sig kränkta av att vara reserver?
Plumt och onödigt uttryckt men man har själv ett ansvar för sina egna känslor. Man kan välja att som de flesta här, bli kränkta, och man kan också välja att tänka att man faktiskt blir bjuden trots att man inte var förstahandsalternativet.
Vad får du det ifrån att "så många" i tråden känt sig kränkta?
Att man tackar nej till en så korkat formulerad fråga och ifrågasätter hur de tänkt måste inte alls ha med någon "kränkthet" att göra som du hävdar.
zdudmwml skrev 2018-04-17 09:40:19 följande:
Jag blir fortfarande förundrad över att så många blir så otroligt krääääänkta av att någon råkat vara plump och sagt det där otroligt hemska att man inte varit ett förstahandsval. Att man hellre vill vara rent ut sagt elak tillbaka, med flit dessutom, istället för att fundera en gång till vad som kan ligga bakom.
Och DU verkar ju inte tänka ett varv till och fundera på vad som ligger bakom dessa "spydiga" svar. Nej det är så otroligt bekvämt för dig att utgå att det till varje pris måste ha med "kränkthet" att göra. För det finns tydligen ingen annan anledning.
Dessutom är det ganska roligt att se dina inlägg, du säger att folk skal "tänka ett varv till", och "fundera på vad som ligger bakom", men när du läser andras svaren så är du totalt svartvit i ditt bedömande om varför de svara så som de gör.
zdudmwml skrev 2018-04-17 15:08:43 följande:
Va?
Jag säger att jag fattat att du inte är kränkt och du blir sur och fantiserar ihop sagor om varför jag funderar på varför andra, inte DU uppträder som att de är sjukligt lättkränkta.
Folk alltså....
Din reaktion med spydigheter visar trots allt att du blev träffad.
Hur vore det om du krävde av dig själv att tänka ett varv till bakom svaret? Glömde du att göra detta?
Du satt ju själv och fantiserade ihop om att folk var "såå lättkränkta" i denna tråden.