molly50 skrev 2018-04-18 09:53:32 följande:
Det handlar väl inte om att bli kränkt.
Jag för min del skulle inte bli kränkt.
Bara tycka att det var klumpigt formulerat.
Ska jag bli bjuden på ett bröllop så vill jag känna att jag är bjuden för att brudparet vill ha mig där.
Inte för att de fått några stolar över för att någon annan inbjuden gäst tackat nej.
Jag skulle inte känna mig välkommen utan mer som ett andrahandsval.
Och då kan det lika gärna vara för mig.
Är det dessutom en vän som skickat inbjudan så skulle jag nog känna mig besviken. Men inte kränkt.
Men det skulle inte kännas som att personen ser mig som en vän.
Och även om bröllopet är nära förestående så hade jag nog förväntat mig,av en vän,att h*n skulle ha bjudit mig från början.
Inte för att någon annan tackat nej.
Visst är det klumpigt formulerat, det tror jag alla tycker. De flesta pratar om att de flesta
har reservlistor därför att plånboken inte är outsinlig.
Det är inte roligt att bli besviken och ledsen, det är fullt förståeligt men när man ser det som en chans att vara minst lika elak tillbaka snarare än att tänka efter så uppför man sig på ett sådant sätt som ligger extremt nära begreppet kränkt.
Alla säger ibland klumpigheter eller saker som uppfattas på ett helt annat sätt än vad är tänkt. Frågan är varför några är så tjuriga att de hellre säger upp kontakten än att ens försöka diskutera det. Det blir ganska tragiskt när personer i tråden säger att den omedelbart kommer att säger upp kontakten samt passa på att vara elak när
samma personer i andra trådar uppmuntrar till kommunikation och försök att förstå varandra.