zdudmwml skrev 2018-04-17 09:40:19 följande:
Det är inga märkvärdigheter du skriver. De allra flesta med normal begåvningsnivå och tom under den förstår att det nog kanske är så OM de tänker till.
Jag blir fortfarande förundrad över att så många blir så otroligt krääääänkta av att någon råkat vara plump och sagt det där otroligt hemska att man inte varit ett förstahandsval. Att man hellre vill vara rent ut sagt elak tillbaka, med flit dessutom, istället för att fundera en gång till vad som kan ligga bakom.
Reagerar man så kan man inte ha många vänner eller har en intelligensnivå som en fryst fiskpinne tänker jag. Jag kan inte låta bli att fundera på vad som hade hänt om situationen varit den motsatta, att om alla dessa sjukligt lättkränkta råkade ha sagt något som sårat. Jag tror att de skulle beklaga sig över sin falska vän som visat sig inte vara vänner då de säger upp bekantskapen pga att man sagt något som blivit fel.,
Fast problemet är väl inte att folk i den här tråden (inklusive jag då) är så vansinnigt lättkränkta eller att det inbjudande brudparet har en reservlista till sin bröllopsfest. Snarare att de är klantiga nog att säga det öppet. Det är inte bara lite plumpt, det tyder på en rätt så grav social inkompetens.
Jag skulle nog känna mig mest full i skratt över en sådan inbjudan, och inte blivit särskilt kränkt. Mest förbluffad. Att jag hade tackar nej är en annan sak.
Jag har normal intelligens och många vänner för övrigt.