Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Reservgäster vid bröllop? Är det verkligen okej?

Det hade jag aldrig tacka ja till. Antingen hade jag sagt till henne hur oförskämt jag tyckte förfarandet var eller så hade jag svarat henne: "Jag tackar nej till ert bröllop. Alternativt kan jag sätta upp er på reservlistan om de roligare evenemangen och festerna jag redan tackat ja till inte blir av, så återkommer jag till dig i så fall. Eller vill du ringa vidare kanske?"

• Pope Joan II

För mig tillhör inte det där saker jag skulle låtit passera. Jag hade blivit irriterad över en sådan inbjudan och jag hade absolut låtit den irritationen tala för sig. 

Naturligtvis kan man välja att låta bli att agera, men jag skulle inte göra det valet. Tvärtom skulle jag verkligen ge svar på tal. 

• Pope Joan II
    zdudmwml skrev 2018-04-16 15:16:56 följande:
    Nej okej. Du blir absolut inte kränkt men accepterar absolut inte att de råkat säga något så klumpigt som att du var reserv.
    Jag förstår.

Tror du att andra i råden är lika tjuriga och ovilliga att förlåta när någon som gör något klumpigt?
    Alla har väl sina gränser vad gäller olika saker, här går till exempel min. Det står väl var och en fritt att reagera - eller låta bli - på vad man nu finner värt att reagera och agera på. 

Jag kan acceptera en del annat klumpigt som kanske du eller kanske någon annan inte skulle tycka var okej att låta passera. Männikor drar gränser på olika ställen.
  • Pope Joan II
    zdudmwml skrev 2018-04-16 15:26:36 följande:
    Och det står mig fritt att fundera över varför människor blir så kränkta och ser sin chans att om du är dum får jag vara dummare.
    Absolut. Jag försökte bara vara dig behjäplig eftersom du inte verkade komma någonstans med dina funderingar. 
Svar på tråden Reservgäster vid bröllop? Är det verkligen okej?