• Duckan

Reservgäster vid bröllop? Är det verkligen okej?

Säkert många som fått en inbjudan efter att andra tackat nej, men det är väl inget man säger högt då. Märkligt.

• Duckan

Tillägg: För egen del skulle jag inte bli kränkt över en sån inbjudan, även om det är onödigt att påtala fakta. Jag har själv gift mig och suttit där med gästlistan och räknat på släktingar och vänner. Det är inte helt lätt.

• Duckan
    Se det som en gratis heads up att rensa i kompislistan.

Studentpappa, jag är lyckligt ovetande om jag varit andrahandsgäst någon gång eller ej
  • Duckan
    Ungefär som att de gör mig en tjänst och bjuder mig - inte att de kommer vara glada att jag är där. Utan jag ska vara glad och tacksam för att de tillslut tyckte att jag dög.
    Jag har rensat ut sådana människor ur mitt liv och jag skulle inte vilja släppa in nya.

Jag förstår ur din synvinkel att man kan känna så. I mina yngre dagar hade jag förmodligen tänkt likadant.
    Man kan också betänka, som nån skrev, att kanske att personen i ts kände sig tvungen att bjuda massa släktingar som hon sen blev glad över att de tackade nej så hon kunde bjuda sina vänner istället. Om än korkat uttryckt.
  • Duckan

(Sofie) jag är helt enig med att man absolut inte kan uttrycka sig så som ts kompis gjorde.

Svar på tråden Reservgäster vid bröllop? Är det verkligen okej?