• LFF

Hjälp mig acceptera att man har vänner av olika kön..

Anonym (Anna) skrev 2018-04-16 23:16:36 följande:
    och det är precis den raden: "Jag skulle lämnat min tjej på mindre än en sekund" som ger mig all denna ångest. Hur ska jag kunna konkurera  med det. När hans tjejkompisar är så mycket viktigare än jag. :(
    Du missade det som var orsaken till att "Grabb med tjejkompisar" skulle dumpa flickvännen: Om flickvännen ställer ett ultimatum av sorten "Tjejkompisarna eller mig". Om flickvännen accepterar vännerna så är det ingen som dumpas.

Det handlar inte om att konkurrera. Det handlar om att vänskap är viktigt. Vännerna har funnits där hela tiden. Acceptera hans vänner, lär känna hans vänner så kommer du att de att det finns ingen konkurrens där. Det är DIG han vill ha en kärleksrelation med, inte dem. Men han vill fortfarande ha dem i sitt liv TILLSAMMANS med dig!
  • LFF
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-17 16:47:48 följande:
    Det är många som resonerar så att, "jag skulle lämna på stört" i.a.f här på FL.

Hade jag fått höra att min partners kompisar var viktigare än mig, hade jag lämnat på stört
    Så du förstår inte hur någon man haft i sitt liv väldigt länge kan vara viktigare än en ny kärlekspartner? Du dumpar alltså dina vänner när du skaffar en ny relation om den nya kräver det?
  • LFF
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-18 12:06:15 följande:
    Nja, det jag reagerar på är att ts, vad jag kan läsa mig till här, frågar om råd hur hon skall tänka och bete sig i en situation hon känner sig osäker i.
    Hon har vad jag sett inte satt några ultimatum, utan känner bara osäkerhet.
    Själv har hon inga större erfarenheter av kompisrelationer..varken av samma eller olika kön.

Och vad får hon för svar...."Jag skulle dumpa dig om jag var din partner"
    Hur kan detta svaret hjälpa ts.
    Jag tycker det är skitdåligt men så typiskt !!
    Japp, om ULTIMATUMET "jag eller dina vänner av motsatt kön" kom så skulle flertalet dumpa. Inte ett dugg konstigt.

Om man träffar någon med vänner av motsatt kön så har man två val, acceptera eller lämna själv. Man ger inte ett ultimatum om att någon ska säga upp kontakten med sina vänner. Då har man ingen koll på vad vänskap är!

Nej, TS har inte gett det ultimatumet (än). Men om (när) det kommer så är risken stor att det inte är vännerna som dumpas. TS har fått bra svar från flertalet i form av "Hade han velat ha en kärleksrelation med någon av sina vänner så hade han haft det med dem istället för med dig", "Han har valt att ha en kärleksrelation med dig, inte med dem".

Svar på tråden Hjälp mig acceptera att man har vänner av olika kön..