• vipsan

Hur ofta bör man använda kokosolja?

Oavsett vad man smörjer sig med så smörjer man väl så ofta man behöver. Personligen så tycker jag att kokosoljan är hemsk att smörja kroppen med, efter ett tag luktar precis allt man varit i närheten av härsken kokos.

• vipsan
    Alana skrev 2018-04-15 17:44:18 följande:

Haft funderingar på att prova detta själv men låter tråkigt om det luktar så som du beskriver. Har du provat neutral kokosolja? Det kanske kan funka bättre än vanlig kokosolja.

Har provat neutral också och visst slipper man kokosdoften men den där liksom härskna doften tycker jag finns där ändå.
  • vipsan
    Thereisthat skrev 2018-04-15 21:01:18 följande:

Läste lite på nätet om att man kan ha kokosolja i badet. Det lät rimligt men frågan är om det är bättre eller sämre än att smörja in den som vanlig hudkräm?

Varken eller tror jag, tror absolut inte att en vanlig hudkräm är sämre på något sätt. Känns som att kokosolja blivit oerhört hypat senaste åren och ska användas till precis allt  enligt de frälsta.
  • vipsan
    Hermioney skrev 2018-04-16 15:24:43 följande:
    Vilket märke använder du?

Jag har använt kokosolja i flera år och aldrig någonsin känt någon härsken lukt.
    Har provat Urtekram, Reneé Voltaire, Kung Markatta och Icas I love eco. Jag upplevde samma unkna doft med samtliga.
Svar på tråden Hur ofta bör man använda kokosolja?