Hur ofta bör man använda kokosolja?
Hej. Har köpt kokosolja och smorde in mig första gången idag. Det enda jag vill veta är hur ofta jag ska smörja in kroppen med kokosolja? Är det varje dag? Varannan dag? En gång i veckan?
Mvh
Hej. Har köpt kokosolja och smorde in mig första gången idag. Det enda jag vill veta är hur ofta jag ska smörja in kroppen med kokosolja? Är det varje dag? Varannan dag? En gång i veckan?
Mvh
Smörj så ofta du behöver & vill! Du känner själv av när huden inte absorberar mer olja pga för mycket
Jag använder det inte alls och det går utmärkt.
Oavsett vad man smörjer sig med så smörjer man väl så ofta man behöver. Personligen så tycker jag att kokosoljan är hemsk att smörja kroppen med, efter ett tag luktar precis allt man varit i närheten av härsken kokos.
Mvh
Oavsett vad man smörjer sig med så smörjer man väl så ofta man behöver. Personligen så tycker jag att kokosoljan är hemsk att smörja kroppen med, efter ett tag luktar precis allt man varit i närheten av härsken kokos.
Haft funderingar på att prova detta själv men låter tråkigt om det luktar så som du beskriver. Har du provat neutral kokosolja? Det kanske kan funka bättre än vanlig kokosolja.
Läste lite på nätet om att man kan ha kokosolja i badet. Det lät rimligt men frågan är om det är bättre eller sämre än att smörja in den som vanlig hudkräm?
Läste lite på nätet om att man kan ha kokosolja i badet. Det lät rimligt men frågan är om det är bättre eller sämre än att smörja in den som vanlig hudkräm?
Har provat neutral också och visst slipper man kokosdoften men den där liksom härskna doften tycker jag finns där ändå.
Har provat Urtekram, Reneé Voltaire, Kung Markatta och Icas I love eco. Jag upplevde samma unkna doft med samtliga.
Var bara uppmärksam på om du faktiskt tycker den hjälper dig, min hud tål inte kokosolja alls utan blir gradvis torrare.
Gillar att ha den i te dock och kommer som ett brev på posten när jag druckit det lite oftare att läpparna blir torra också.
Tål man det är det säkert jättebra, men det missas ibland att ta upp att alla inte gör det.
Mvh
Jag smörjer varje dag, både kropp och ansikte. Älskar doften från oraffinerad virgin kokosnötsolja och härsken lukt har jag aldrig vart med om. Tycker det luktar tropiskt och friskt, lite godis nästan. Är galen i kokosnöt öht. Däremot funkar det inte i mitt hår som inpackning, mitt hår blir bara konstigt torrt av det.
Har kört med kokosolja nu i en vecka. Det fungerar väldigt bra måste jag säga. Fin hud, inga utslag, ingen härsken lukt... Jag är väldigt nöjd hittills!