Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Alla dessa ouppfostrade barn!?

Ja då slutar man bjuda hem barn som inte kan bete sig efter era regler sen tänker man itne mer på det. Man kan itne uppfostra alla att uppfostra sina barn på samma vis som du gör ts.

• viseversa
    BaronenOst skrev 2018-04-09 17:08:12 följande:
    Visst är det en lösning, men samtidigt blir det ett större problem om det är många föräldrar som är skit på att uppfostra. Blir ett samhällsproblem när alla dessa dåligt uppfostrade ungar blir vuxna. Men ja det första steget kan helt klart vara att slutas umgås med dessa människor.
    Ja det håller jag med om men tyvärr finns det inte mycket man kan göra. Det jag tycker är värre är barn som är elaka mot djur. Det accepterar jag inte och då säger jag till ungar om jag ser det. Även barn som ger sig på andra barn som ts beskriver i tex lekparker. Men att dom kallas sin mamma dum i huvudet kan jag inte ändra på. Och har mina barn vänner jag tycker sköter sig illa hos oss ja då ser jag till att dom inte är här hemma helt enkelt.
  • viseversa
    No Logo skrev 2018-04-09 17:29:02 följande:
    Ett problem som gör det svårt att inte tänka på det mer är att plötsligt så går ens barn i en klass där hälften av barnen uppför sig på detta vis, läraren har fullt upp med att hålla ordning i klassen och lösa konflikter - och ens barn lär sig inget på lektionstid..
    Ja det är ett problem. Dock är det inte mitt ansvar att komma hem till alla och uppfostra deras barn. 
  • viseversa
    Valentina01 skrev 2018-04-09 18:19:42 följande:
    Ts har aldrig påpekat det heller. Utan ts undrar väl varför det idag finns så inkompetenta föräldrar. Man borde inte skaffa barn om man är så obefogad till att uppfostra dem till ordentliga individer. Gör man dem till samhällsproblem hade man gjort bättre i att ta "the pill". 

Barn idag är helt klart mer ouppfostrade än år/generationer tillbaka. Mycket har att göra med hur man idag är så uppspelt i allt i livet, gällande karriär, perfekt yta m.m. Vilket i sin tur leder till att man har mindre energi och ork att ta hand om sin avkomma. Vilket sedan leder till att dessa blir en grupp störda personer. 

Man märker klar skillnad på barn utomlands versus svenska ungar. 
    Ja jag kan också undra vcarför vissa inte säger ifrån till sina ungar. Dock var det en jävla massa ouppfostrade elaka ungar på 80-talet också.
  • viseversa
    Valentina01 skrev 2018-04-09 18:19:42 följande:
    Ts har aldrig påpekat det heller. Utan ts undrar väl varför det idag finns så inkompetenta föräldrar. Man borde inte skaffa barn om man är så obefogad till att uppfostra dem till ordentliga individer. Gör man dem till samhällsproblem hade man gjort bättre i att ta "the pill". 

Barn idag är helt klart mer ouppfostrade än år/generationer tillbaka. Mycket har att göra med hur man idag är så uppspelt i allt i livet, gällande karriär, perfekt yta m.m. Vilket i sin tur leder till att man har mindre energi och ork att ta hand om sin avkomma. Vilket sedan leder till att dessa blir en grupp störda personer. 

Man märker klar skillnad på barn utomlands versus svenska ungar. 
    Fast samtidigt kan man inte kräva en viss form av uppfostran för att få skaffa barn enligt omgivningen. Det är ju sjukt det med. Då kanske man ska bestämma vilka andra som "inte får" skaffa barn med? Man får helt enkelt stå ut med ungarna då dom har samma rätt i samhället som oss andra eller flytta till en glesbygd och njuta av lugnet borta från andras barn.
Svar på tråden Alla dessa ouppfostrade barn!?