• Ariel85

IVF april 2018

Filidutter skrev 2018-04-28 07:58:53 följande:

Rd 12 och liiite rosa i trosan idag, vad kan det vara??? Gissar ju mens men hoppas så inte... ????

Behöver absolut inte vara mens!

Jag har plussat och haft en blödning. Embryot är kvar.

Det är tydligen vanligt att blöda vid ivf men ändå vara gravid. Så länge det inte är mängder som vid mens tycker jag du inte ska ta ut något i förskott.

Håller tummarna.
  • Ariel85

Alla verkar få lite olika direktiv. Tycker de är ganska jobbiga, och vill liksom känna vad som är gradivitet/min kropp och vad som är lutins.

Tar ni också tre om dagen?

• Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-28 12:39:44 följande:

I nuläget tills jag har pratat med kliniken (onsdag 2/5). Då får jag veta hur jag ska fortsätta med dem. Har hur många paket som helst kvar.

Kan inte du meddela här efter du pratat med din klinik den 2/5.

Får se om du får samma direktiv.
  • Ariel85
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-28 18:13:57 följande:

Verkar vara lite olika direktiv dels beroende på klinik men också beroende på patienten. Jag har exempelvis en god vän som inte har haft problem med att bli gravid, men däremot fått tidiga missfall. Hon fick ta dem första trisemestern för att minska risken för missfall.

Men jag tror att man ska lyssna på de instruktioner man fått. Däremot så kan nedtrappandet vara en bra idé. Jag fick inte de instruktionerna och slutade därmed tvärt vid förra försöket. Då fick jag en del symtom, bland annat blev jag ganska dålig i magen. Jag vet inte om det stämmer men har hört att det kan bli lite så när man slutar tvärt. Därav nedtrappandet... Jag tänkte testa det denna gången oavsett resultat. Har inte många tabletter att spela på, men ändå...

Tror absolut som du säger att vissa får speciella instruktioner beroende på vad man har för problem.

Men tror de flesta bara följer klinikens standard instruktioner utan anpassning. Och i Sverige tar man varken blodprover på hcg med uppföljning eller progestron nivåer.

I mitt fall har jag haft tre gradiviteter och aldrig missfall, som tur är. Men denna gång när vi gjort ivf känns det som att progestron nivåerna skjuter i taket på mig och jag har massor med biverkningar av den, plus att min slemhinna har aldrig känts så tung och lättblödande någonsin. Har aldrig tidigare haft denna känsla som denna gett mig.

Därför ifrågasätter jag att fortsätta använda lutinus efter att jag plusat.

Men går privat och får en utmärkt vård, så vill inte klaga.

Men blir ändå extremt förvånad av att klinikerna i Sverige har så olika instruktioner för samma sak. Hade önskat en bättre uppföljning av hormonerna på individnivå genom blodprov.
  • Ariel85

Hittade detta test med procent beräkning för ivf behandling.

Den beräknar hur många försök man kan behöva göra. För mig ger den trygghet, om man känner att man inte orkar. Kanske denna kan ge lite trygghet till andra när man känner för att ge upp. Så kanske den kan ge styrka att fortsätta. Ville bara tipsa om den.

w3.abdn.ac.uk/clsm/opis/home/toolintro

• Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-30 06:09:28 följande:

Det blev två streck!!! Hurra!!! Hoppas nu blödning med försvinner så jag kan bli lugn..

Ohh va roligt! Grattis!!!
  • Ariel85
    Repet skrev 2018-05-01 07:03:21 följande:

Officiell TD idag, CB med veckoindikator visade gravid 3+ ????

Så nu är det iaf klart att jag är gravid, äntligen!

Ni som har varit med om detta, när ungefär bokar dom in Vul?

Grattis!

Jag har vul vecka 8, 7+0.
  • Ariel85
    Repet skrev 2018-05-01 11:32:18 följande:

Så väldigt snart alltså? Eller vilken vecka är du i nu?

Jag är i vecka 6 nu. Ja ganska snart, men tiden får sakta ;)
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-30 06:09:28 följande:

Det blev två streck!!! Hurra!!! Hoppas nu blödning med försvinner så jag kan bli lugn..

Hur går det för dig?

Har blödningen avstannat?
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-05-02 12:51:57 följande:

Fint plus på testdag men tyvärr minus dagen efter. Nu är det bara att vänta på att det ska börja blöda och sen vänta på nästa mens så vi kan försöka med blastocysten vi har i frysen.

Så ledsen för din skull. Detta är verkligen prövande för psyket, tillåt dig själv att känna. Massa styrkekramar.

Hoppas på blaston ni har i frysen, läst på många amerikanska och engelska sidor att FET nu ger högre chanser.
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-05-03 06:05:17 följande:

Nej tvärtom, det har har bara ökat.. gjorde nytt test nu och visar bara ett svagt streck.. blöder mycket nu!

Så ledsen att höra. Tänker på dig.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-05-04 15:29:05 följande:

Det går fint, är jättetrött men jätteglad! :)

Hur mår du?

Jag mår bra. Lite trött och yr, men annars bra. Inget direkt illamående ännu. Väntar på att det ska komma ;)
Svar på tråden IVF april 2018