• Emsa2017

IVF april 2018

AnHeAx skrev 2018-04-24 12:50:44 följande:

Ja så svårt/jobbigt att inte veta vad som är vad. Inte många dagar kvar nu till vi får lite svar iaf.

Jaa Hejja oss!!
  • Emsa2017

Plussade idag, 3 dagar innan testdag!

Håller alla tummar att mensen inte dyker upp nu.

Hoppas hoppas:)

• Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-25 19:18:03 följande:

Ååå Grattis till dig också! Så härligt med så många positiva besked. Nästan så jag inte vågar testa, rädd för beskedet....

Håller mina tummar för dig:)
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-04-25 20:13:25 följande:

Grattis!! Håller tummarna för att allt går bra.

Tack och grattis till dig med !!
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-25 20:32:26 följande:

Tack :)

Men hade inte vi ET samma dag? Dvs 16/4? Då bör jag kunna få ett sanningsenligt svar fredag morgon!?

Jo det hade vi :) med blastocyst! :)

Hormonnivåerna är ju olika, så jag säger varken bu eller bä:)
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-27 06:19:10 följande:

Nu hat jag testat. Det var negativt som jag misstänkte, komiskt nog kom det dessutom blod i morse när jag kissade.

Väldigt besviken men på något sätt känns det skönt att äntligen få svar. Vi har två försök kvar så det är väl bara till att försöka igen.

Så roligt att högra att det gått så bra för många, det ger mig hopp inför framtiden :) Lycka till alla!

Kram

Det var tråkigt att höra, men samtidigt som du säger, skönt att få svar. Det är lätt att säga, men det är snart din tur.

Själv är jag rädd för att få missfall igen, så kan inte riktigt glädjas ännu åt mitt plus.
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-27 08:55:28 följande:

Hej. Har inte varit så aktiv i tråden på några dagar. Haft ont i äggstockarna och var inne på kontroll för en vecka sedan. Hade en blödning på äggstocken efter ägguttaget.

Kliniken gjorde också då ett test och jag plussade!

Gått runt i några dagar nu och varit väldigt glad.

Igår kväll fick jag blod på pappret och imorse när jag skulle ta lutinius var det brunt på pinnen.

Ska in till kliniken idag kl 13 på kontroll.

Är jätte ledsen och rädd.

Grattis till alla som plussat i tråden.

Det låter inte kul, har du fortfarande ont?

Grattis till ditt plus:) Hoppas allt går bra på kontrollen.
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-27 18:07:23 följande:

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

Va synd.. jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra för er. Är det andra ivf:en?
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-27 18:09:18 följande:

Hej. Lite uppdatering från mig.

Kontrollen idag visade lite vätska i buken samt blåmärken på ena äggstocken, men blödningen slutat. Äggstockarna var fortfarande förstorade.

Ett litet embryo i livmodern och en liten prick till blödning från livmodern som avstannat.

Blodprover tagna för något som jag inte förstod, typ blodvärde tror jag. Ska få svar imorgon.

Är i vecka 5+0 och ska tillbaka om exakt 2 veckor för nytt vul.

Varit på gymmet två dagar, men nu skulle jag bara vila och ta de lugnt.

Jag är gravid, ska bara försöka förstå det också och inte vara så himla orolig.

Grattis vännen:) förstår din oro..Hoppas allt går bra för oss nu :)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-28 07:33:36 följande:

Tjejer, hur länge ska ni ta Lutinius?

Jag ska ta mina till vecka 8 (7+0). Då vi har vårt vul på kliniken.

Tills dom tar slut, har bara för fyra dagar till.. de har inte skrivit ut något mer recept på dem. Ska fråga på måndag
  • Emsa2017
    Repet skrev 2018-05-01 07:03:21 följande:

Officiell TD idag, CB med veckoindikator visade gravid 3+ ????

Så nu är det iaf klart att jag är gravid, äntligen!

Ni som har varit med om detta, när ungefär bokar dom in Vul?

Jag ska på första ultraljudet v. 8 :)
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-05-02 12:51:57 följande:

Fint plus på testdag men tyvärr minus dagen efter. Nu är det bara att vänta på att det ska börja blöda och sen vänta på nästa mens så vi kan försöka med blastocysten vi har i frysen.

Kämpa på, styrkekramar från mig.
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-05-03 12:58:38 följande:

Tack, hoppas på blaston i frysen. Känns alltid som så lång tid innan man kan försöka igen. All denna väntan. Vänta på att mensen ska komma. Vänta på ägglossning. Ruva och vänta på testdag och hoppas att mensen inte ska komma

[quote=78682733][quote-nick]Grodan7 skrev 2018-05-03 09:16:29 följande:[/quote-nick]Hur mår ni andra som ruvar? Jag har känt mig väldigt lugn och så fram till idag. Känner mig bara låg och ledsen idag och övertygad om att det inte har gått vägen den här gången. Är på ruvardag 7 med 2 stycken 3-dagars embryon.

Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen för er
  • Emsa2017
    Emsa2017 skrev 2018-05-03 17:16:43 följande:

Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen för er

Wishful skrev 2018-05-03 12:58:38 följande:

Tack, hoppas på blaston i frysen. Känns alltid som så lång tid innan man kan försöka igen. All denna väntan. Vänta på att mensen ska komma. Vänta på ägglossning. Ruva och vänta på testdag och hoppas att mensen inte ska komma...

Det är en jättejobbig situation och dessutom ska man orka med resten av livet som jobbet, vänner och hemmet. Men man måste oxå ta sig tid till dig själv och vara ledsen när man behöver det. Tyvärr kan inga tips eller råd göra situationen bättre, men jag hoppas att det snart är er tur
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-05-04 10:09:16 följande:

Emsa2017:

Hur går det för dig? Hur mår du?

Det går fint, är jättetrött men jätteglad! :)

Hur mår du?
  • Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 07:56:24 följande:

Plussade imorse på ruvardag 11. Har testdag imorgon och kommmer ta blodprov då. Det var svagt positivt så det kan ju gå åt bägge håll men är försiktigt försiktigt glad och hoppfull.

Vet inte om ni kan se bilden?

Grattis:)
  • Emsa2017
    Filidutter skrev 2018-05-06 20:10:16 följande:

Plussade förra måndagen sen haft kraftig blödning fram till i fredags. Tog ett Grav test i torsdags, visade svagare plus. Tänkte ta ett nytt test imorgon, men är rätt inställd på att jag har haft missfall. Vill bara veta nu så att jag kan gå vidare med nytt försök!

Ska ni köra igång direkt igen med nästa omgång? Håller mina tummar för dig:)
  • Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 20:53:08 följande:

Tack Emsa och filidutter! Tråkigt med blödning filidutter :( Hur mår du? Usch vilken berg-och dalbana detta är. Jag tar en dag i taget nu och hoppas på det bästa. Blodprov imorgon till att börja med.

Hur går det för dig Emsa?

Det går bra:) inväntar ultraljud om 1,5 veckor :)

Mår för övrigt oväntat bra, men är ju bara i v. 6
  • Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 20:53:08 följande:

Tack Emsa och filidutter! Tråkigt med blödning filidutter :( Hur mår du? Usch vilken berg-och dalbana detta är. Jag tar en dag i taget nu och hoppas på det bästa. Blodprov imorgon till att börja med.

Hur går det för dig Emsa?

Det går bra:) inväntar ultraljud om 1,5 veckor :)

Mår för övrigt oväntat bra, men är ju bara i v. 6
  • Emsa2017
    Linsir skrev 2018-05-22 10:43:01 följande:

Jag har börjat min behandling med Benfola 300IE + Orgalutran (dag 5). Mitt första försök så jag är nervös hur det kommer att gå.

Va roligt att ha kommit igång!:) mitt enda råd är att ta en dag i taget, hur klyschigt det än låter. Tycker du det fungerar med sprutorna? Vet du när ägguttag blir? :)
Svar på tråden IVF april 2018