• Emsa2017

IVF april 2018

AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Det krävs ju bara ett ägg för att det ska gå:) Hejja ägget!!:)

Har också gjort insättning idag ju, blev tre till frysen. Dock har jag svårt att vara glad.. nu har jag börjat oroa mig för om fröt vill stanna eller inte:/
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-16 19:22:16 följande:

Va spännande med insättning idag. Kul! Och tre till frysen. Toppen! Hur många blev befruktade? För du plockades på 14 ägg va?

Jag oroar mig också för fröet, typ hela dagarna. Man känner efter hela tiden. Jag har en jobbig känsla som säger att den inte är kvar. Men försöker ta bort den tanken.

Ja, jättekonstig känsla dessutom. Visste inte om jag skulle bli glad, lättad eller förbli neutral :)

7 befruktade ägg :)

Det är en konstig situation vi befinner oss i, förstår att du pendlar mellan oro och hopp. Man kan inte annat än att låta sig vara orolig när man är det och glad när man är glad :)
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-17 07:42:27 följande:

God morgon.

Jag hade en liten blödning i gårkväll, vad tror ni, kan det blir så efter insättning?

Hur mår ni idag? Det sägs att man kommer vara svullen i ca 2 veckor men det börjar bli lite drygt nu, känns som jag är gravid men ändå inte....

Jag har samma känsla nu som när jag har kissat och fått negativt på stickan men tänker att "jag kanske testade för tidigt" och ger det några dagar till innan man testar igen. Ni vet det där lilla hoppet som inte överger en förrän man blir överbevisad, i form av en blodröd och smärtsam vecka. Men jag har ändå det där lilla hoppet och HJÄLP vad mycket jag hoppas. Detta var mycket tuffare än vad jag hade kunnat tro.

En blödning är nog vanligt, tänker att man har väldigt känsliga slemhinnor efter äggplock och allt.

Tänker att det är för tidigt för att vara ett dåligt tecken

Känner igen mig med svullnaden, det är värst på natten, blir kissenödig och kan bara ligga på rygg :)
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-19 12:46:59 följande:

Visst är det! Den här tiden är helt klart den längsta i hela den här resan... Vi är på dag 1...

Det går så långsamt, dessutom är jag sjuk oxå. Skulle vara bättre att vara på jobbet och tänka på annat:)

Jobbig tid eftersom att man ibland är superglad för att det ska gå och ibland helt nere för att det redan har misslyckats :/

Hyr mår du?
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-04-19 14:32:16 följande:

Jag är på ruvardag 3 och tycker också väntan är jobbig. Man vill så gärna veta hur det gått - och att det har gått vägen!

Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)

Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-21 03:36:30 följande:

Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.

Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.

Men det börjar bli bättre nu.

Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.

Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.

Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.

Trevlig helg allihop.

Wow! Håller tummarna:)

Själv har jag bara symtom från lutinus, ingenting nytillkommet. Dryg väntan till testdag !!
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-04-22 17:49:33 följande:

Förutom att den här väntan gör mig extremt nojig mår jag rätt bra. Själv?

Det går upp och ned.. tror progesteronet gör mig deppig. Brukar bli det mellan äl och mens, det beror väl på hormonerna men nu är det extremt. Försöker dock se ljust på detta trots allt. Några tips på att få tiden att gå snabbare?:) Jag har försökt boka in saker att göra varje eftermiddag efter jobbet för att slippa gå hemma och vänta :)
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-23 21:32:45 följande:

Hej på er.

Någon mer som fått lite brunt i trosan? Är på RD 7 idag. Känns lite tidigt med mens redan?! Känner allt och inget nu, vet ej vad som är inbillning, verklighet, hopp eller besvikelse. Utmattande!

Är det någon i tråden som har testat/tjuvtestat och plussat?

Kram på er!

Började få mensvärk igår på rd 7, den håller i men inget mer än så. Det är jobbigt att vänta..
Svar på tråden IVF april 2018