• Ariel85

IVF april 2018

Wishful skrev 2018-04-17 08:27:49 följande:

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

Såg nu att det är ert andra försök och att du också bor i Stockholm. Kul.

Får jag fråga hur första ivfen gav för resultat. Med ägg och sådär. Fick ni någon till frysen då?

Förstår att ni är lite stressade eftersom ni precis som vi inte har så mycket spermier.

Gjorde ni icsi på era? Det gjorde vi.
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-18 07:08:13 följande:

Första gick ungefär som den här gången. Vi fick ut 11 ägg. Om jag minna rätt var det 6 som befruktades som de skulle. Ett två dagars tillbaka och resten odlades vidare. Blev ett till frysen. Minus på båda tyvärr.

Ja ICSI här med.

Har ni gjort något försök tidigare eller är det här första?

Det här är första försöket för oss. Har lite svårt att tänka på annat just nu.
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-18 11:19:17 följande:

Det förstår jag. Det är samma sak här. Både förra försöket och det här. Otroligt svårt att koncentrera sig på något annat. Sitter mest och ägnar mig åt dumt googlande. Inte för att det hjälper men jag kan inte låta bli. Vill bara att det ska vara testdag snart. Fast samtidigt jobbigt med testdag om man får minus då.

När är det testdag för dig?

Jag har testdag den 27/4. Men funderar på att aldrig testa och leva på hoppet så länge det går ;) detta är lite påfrestande, svajar mycket på dagarna nu. Från att jo men det där känns ju bra, jag är nog gravid till inatt tex då vaknade jag med kramper och tänkte nu kommer väl den där jävla mensen. Vet att när jag varit gravid förut då har det alltid känts som att mensen ska komma när som helst och sedan har den inte dykt upp.

Men så svårt nu att veta eftersom jag aldrig gjort ivf förut.

Tror att humöret påverkas av lutinius.

Inne på RD 8 nu...
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-20 20:37:14 följande:

Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!

Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.

Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.

Men det börjar bli bättre nu.

Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.

Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.

Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.

Trevlig helg allihop.
  • Ariel85

Hej. Har inte varit så aktiv i tråden på några dagar. Haft ont i äggstockarna och var inne på kontroll för en vecka sedan. Hade en blödning på äggstocken efter ägguttaget.

Kliniken gjorde också då ett test och jag plussade!

Gått runt i några dagar nu och varit väldigt glad.

Igår kväll fick jag blod på pappret och imorse när jag skulle ta lutinius var det brunt på pinnen.

Ska in till kliniken idag kl 13 på kontroll.

Är jätte ledsen och rädd.

Grattis till alla som plussat i tråden.

• Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-27 09:38:19 följande:

Det låter inte kul, har du fortfarande ont?

Grattis till ditt plus:) Hoppas allt går bra på kontrollen.

Inte ont nu, ingen mensvärk. Men inatt hade jag ont på äggstockarna.

Känns så himla jobbigt med denna oro bara, att inte veta och återigen bara vänta.

Har aldrig haft missfall så har inget att relatera till heller.
  • Ariel85
    YKY skrev 2018-04-27 12:43:17 följande:

Igår fick vi hem den slutliga rapporten på hur många embryon som gick till frys, och det blev 8 st. De sista två utvecklades alltså till blastocyster till dag 6. Känns så bra, av 11 ägg fick vi 8 blastocyster!

Oj, herregud vilket bra resultat!

Va roligt!
  • Ariel85

Hej. Lite uppdatering från mig.

Kontrollen idag visade lite vätska i buken samt blåmärken på ena äggstocken, men blödningen slutat. Äggstockarna var fortfarande förstorade.

Ett litet embryo i livmodern och en liten prick till blödning från livmodern som avstannat.

Blodprover tagna för något som jag inte förstod, typ blodvärde tror jag. Ska få svar imorgon.

Är i vecka 5+0 och ska tillbaka om exakt 2 veckor för nytt vul.

Varit på gymmet två dagar, men nu skulle jag bara vila och ta de lugnt.

Jag är gravid, ska bara försöka förstå det också och inte vara så himla orolig.

• Ariel85
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-27 18:07:23 följande:

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

Förstår att det är tufft, men precis som de andra säger behövs bara ett bra ägg. Precis som naturen egentligen skapat oss.

Jag håller tummarna för dig.

Tänk också på att äggen har det mycket tuffare utanför livmodern än inuti. Många som inte klarar sig till frysen skulle klarat sig inuti livmodern.

Håller tummarna.
  • Ariel85

Tjejer, hur länge ska ni ta Lutinius?

Jag ska ta mina till vecka 8 (7+0). Då vi har vårt vul på kliniken.

Svar på tråden IVF april 2018