• Emsa2017

IVF april 2018

Ariel85 skrev 2018-04-10 20:55:51 följande:

Hej.

Jag följs gärna åt.

Är dock lite före er andra. Har redan gjort mitt äggplock och imorgon är det dags för att få tillbaka ett embryo. Vet ej status än på hur de ser ut eller om vi får några till frysen. Så nervös.

Första gången för mig.

Lycka till med äggplock imorgon.

Åh vad spännande :) Håller mina tummar för dig!

Hur tycker du att det är att gå igenom detta?

Jag upplever det ganska påfrestande psykiskt.. det är nog därför jag ör så trött, men samtidigt skönt att man är igång.

Vi har återföring på fredag eller måndag :)
  • Emsa2017
    YKY skrev 2018-04-11 12:22:50 följande:

Vad skönt att höra! Vårt första UL är på fredag. Jag försöker tänka realistiskt och förbereda mig på allt, men samtidigt vill man ju ha lite hopp. Svår balansgång!

Hur många ägg fick ni? :)

Det är verkligen en balansgång, ena stunden hoppfull och andra stunden rädsla för att det inte ska gå.

Vi fick ut 14 ägg, men det är ju långt ifrån säkert att alla är mogna och blir befruktade:)

Håller alla tummar nu:)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-11 15:10:25 följande:

Jag tycker att det är skönt att vara igång, men samtidigt mycket känslor samtidigt. Mycket rädsla att det inte ska fungera. Man har liksom alltid haft ivf som den där försäkringen och nog en övertro på det. Nu när man är inne i karusellen förstår man att det inte är lätt och fortfarande mycket som kan gå fel.

I vårt fall är det manlig faktor som gör att vi behlver genomgå detta.

Men fick alla fall tillbaka ett litet 5 dagars embryo idag, plus 2 i frysen och två som vi får svar på senare om de också kan frysas. Så är väldigt lycklig just nu.

Vad spännande, fredag eller måndag.

Wow grattis, va roligt! Önskar dig stort lycka till :)

I vårt fall så är det jag som har endometrios, men man har svårt att förklara varför det är svårt att få barn på egen väg. Slemhinnan kan inflammerad och kan påverka tror dom. Hoppas innerligt att det kommer gå bra:)
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-11 17:55:48 följande:

Håller tummarna för det!

Nu fick vi tid för äggplock, så på måndag är det dags igen. Känns skönt att ha fått ett datum för då vet jag att det närmar sig.

Skönt med ett datum så att du kan räkna ner

Jag skriver ner alla datum för att sedan kunna bocka av dom. Tror att det hjälper migblitegrann iallafall
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-12 11:57:36 följande:

Hej,

hur har det gått för dig? Jag fick precis mail, 5 befruktade ägg av 6. Jag var lite nervös eftersom på 13 blåsor fick vi bara ut just 6 ägg. Men 5 befruktade känns lovande.

Jag är fortfarande groggy sedan äggplocket, det gjorde inte ont men det där morfinet slog ut mig totalt, sov hela dagen igår.

Återföring är planerat till på måndag men kan ske redan på lördag.

Hej, det låter som att vi har återföring samma dag:)

Tyckte inte heller att ägguttaget gjorde ont, Det värsta var nog bara nervositeten innan det var dags. Men dom är ju väldigt duktiga:)

5 befruktade är ju jättebra, jag fick 7 befruktade, hoppas på fina blastocyster på måndag:) Kul att vi är i samma fas:)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-12 13:32:51 följande:

Jag fick som sagt ut 11 ägg 9 mogna och 5 befruktades. Har en i mig och två i frysen, väntar på att få svar om de andra 2 senare.

Men hur mår ni andra efter äggplocket? Jag gjorde mitt för 6 dagar sedan och har fortfarande ont och svullen. De första dagarna kunde jag inte gå. Är fortfarande hemma från jobbet.

Men det kanske är olika.

Åh spännande!

Ush då, men bra att du är hemma och vilar upp dig:)

Jag var spänd 2 dagar efteråt, men nu har det släppt
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-13 09:25:47 följande:

Spännande tjejer. På måndag återföring.

Och grattis till befruktade ägg.

Har ni också fått Lutinius att använda nu?

Jaa, Lutinus.. vad tycker ni om dem?

Helgen känns väääldigt lång till återföringen :)
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-13 10:32:03 följande:

Var i landet befinner ni er? Själv går jag på privat klinik i Malmö.

Ja, jag kör på med Lutinus. Jag vet inte om det är det som påverkar mig men jag är svullen i magen, ömmande bröst, huvudvärk och trött sedan äggplock, kanske inte så konstigt med tanke på alla hormoner man har stoppat i sig på olika sätt.

Väntan fram till 1 maj då man får göra gravtest känns VÄLDIGT lång (förutsatt att något ägg överlever så vi får insättning på måndag)

Privat klinik i Göteborg :)

Hmm om man läser om Lutinus så känns det ju som att det kan vara de som spökar och ger dig alla symtom? Jag är också rätt svullen och dåsig, verkar vara vanligt om man läser på andra forum. 

Ush ja..lång väntan!
  • Emsa2017

Åh va bra din klinik är på att uppdatera dig med mail ! 
    Jag har inte hört något från min klinik... men jag håller tummarna för att det blir någon blastocyst i alla fall, förhoppningsvis någon till frysen :)

Känner verkligen att det är gott att ha er att ventilera saker med, finns ju ingen i min närhet som går/har gått igenom detta. 

Det finns ju alla möjligheter för oss som har det lite kämpigt, oavsett manlig eller kvinnlig faktor, det är fascinerande. Jag har endometrios och är nyligen diagnostiserad. Har inga symtom, men däremot tre endometriom på vänster äggstock.

• Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-16 16:14:48 följande:

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

Skönt att ha det gjort! Håller mina tummar för att du inte ska behöva bli överstimulerad och för befruktade ägg :)

Vila dig så länge, viktigt att ta hand om sig själv:)
Svar på tråden IVF april 2018