• Ariel85

IVF april 2018

Filidutter skrev 2018-04-15 15:59:49 följande:

Ja allt är lite stressande och overkligt, men samtidigt spännande .

I Malmö! Det blir en lång väntan sen bara! Visst är det 20 dagar? Ser man det inte innan??

Jag tror jag fick testdag efter 17 dagar. Men förstår att de tar i lite.

Jo, man ser det tidigare. Jag har gjort det i mina tidigare gradiviteter. Har alltid vetat vid bim ungefär. Känt det i kroppen. Men nu är det svårt med alla sprutor man fått och progesteronet att veta. De påverkar ju så otroligt mycket redan.

Har bestämt mig att inte testa före testdag.( Stirrat på allt för många gradivitetstest som visat negativa innan vi började med ivf.) Så får jag låta kroppen visa och känna mig lite gravid.

Vill verkligen inte bli besviken och sedan gå och vänta på mensen.

Och som du skriver det är spännande och lite mysigt.
  • Ariel85
    YKY skrev 2018-04-16 09:34:22 följande:

Idag hade jag mitt andra ultraljud, och det såg fint ut men de är lite oroliga för överstimulering. Jag hade 18 äggblåsor nu, i fredags hade jag tio. Så det blir en frys allt och FET i juni istället. Äggplock på torsdag.

Jag är lite besviken men

1. Vill såklart inte bli sjuk

2. Barnmorskan sa att det är återföring i naturlig cykel med FET som har mest framgång (i levande födda barn)

Jag försöker peppa upp mig till att skynda långsamt. Målet är ju barn, inte bara plus på stickan.

Förstår att du är lite besviken. Jag hade också risk för överstimulering och tänkte mycket på det.

Men bra att det är noga och låter kroppen få vila.

Det kommer ni tjäna på i längden, istället för att gradiviteten ska börja med att må dåligt och ha ont. Och inte veta vad som är vad.

Hur mycket gonol-f fick du?

Jag tog 100 i 8 dagar.
  • Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Håller tummarna för dig. De kan fortfarande inte se innanför hur det ser ut. Ibland säger de att allt ser bra ut och det fäster inte eller är något fel.

Ibland ser det mindre bra ut och blir en gradivitet.

Även om vi kommit långt idag, har vi en bit kvar att förstå om ägg, spermier och celler.

Kul med insättning.
  • Ariel85
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-16 16:14:48 följande:

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

Va roligt med 20 ägg.

Bra att du vilar nu.

Jag blev också dåligt efter mitt äggplock, svimmade 3 gånger samma dag hemma och fick åka till gynakuten på kvällen.

Men blev bra till insättningen, alla fall som det ser ut nu.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-16 17:43:56 följande:

Det krävs ju bara ett ägg för att det ska gå:) Hejja ägget!!:)

Har också gjort insättning idag ju, blev tre till frysen. Dock har jag svårt att vara glad.. nu har jag börjat oroa mig för om fröt vill stanna eller inte:/

Va spännande med insättning idag. Kul! Och tre till frysen. Toppen! Hur många blev befruktade? För du plockades på 14 ägg va?

Jag oroar mig också för fröet, typ hela dagarna. Man känner efter hela tiden. Jag har en jobbig känsla som säger att den inte är kvar. Men försöker ta bort den tanken.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-16 20:11:05 följande:

Ja, jättekonstig känsla dessutom. Visste inte om jag skulle bli glad, lättad eller förbli neutral :)

7 befruktade ägg :)

Det är en konstig situation vi befinner oss i, förstår att du pendlar mellan oro och hopp. Man kan inte annat än att låta sig vara orolig när man är det och glad när man är glad :)

Skönt med 3 i frysen också. Vi fick två, fick svar idag att de andra två inte höll nivån för frysning.

Blir lite stressad också för vi har bara spermier till en omgång ivf till sedan inga mer.

Försöker att inte tänka på det och hålla mig harmonisk.

Men inte lätt med dessa Lutinius som ger mig typ pms.

Kollade en komedi i helgen och både grät och skrattade samtidigt helt hysteriskt. Min dotter på 5 år såg helt chockad ut ;)
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-17 16:54:56 följande:

Vi fick ett ägg till frysen. De skulle odla vidare några till idag och jag hoppas verkligen något mer klarade sig till frys. Jag känner mig också stressad över att vi bara har spermier till en omgång IVF till.

Hoppas för er skull också.

Har ni också fått gjort pesa? Stopp i sädesledarna?
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-17 18:22:13 följande:

En blödning är nog vanligt, tänker att man har väldigt känsliga slemhinnor efter äggplock och allt.

Tänker att det är för tidigt för att vara ett dåligt tecken

Känner igen mig med svullnaden, det är värst på natten, blir kissenödig och kan bara ligga på rygg :)

Man kan få en blödning av att blaston/ägget fäster. Nidationsblödning. Inget konstigt.

Det finns inget som gör att detta är nånting negativt nu.

Var också svullen de första dagarna och såg ut att vara i fjärde månaden. Det är dock helt borta nu.

Så nu känner jag typ ingenting istället och blir lite nervös av det. Alltid är det något ;)
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-17 19:57:21 följande:

Det har vi. Fast inför stamcellsbehandling. Min man var så sjuk innan stamcellstransplantationen att det var enda sättet.

Ja förstår. Kul att pesa fungerade.

Var helt överlycklig när vi hittade våra.

Hoppas ni får ett fint plus snart!
Svar på tråden IVF april 2018