• Anonym (mmm)

Hämta/lämna bonusbarn långt bort

Det är hans barn, hans ansvar. Om du vill följa med för att det gynnar er vuxna relation så gör du det, men inte annars. Jag förstår att det blir en konflikt, men han kanske tänker att du ska kliva in mer och mer som en riktig förälder och det kanske u inte vill + att det är svår göra så bara varannan helg. Man får en mer sporadisk relation än om barnet var hos er oftare. 

Hur kommer det sig att du gör det mesta med barnet hemma? Klarar han inte av barnet själv? Vill har bara ha dig som en "mamma" så att han ska få slippa? Hur var han med barnet innan du började ta över mer? Fu ska absolut backa om du känner så, bonusfamiljer fungerar bara om man är överens om hur de ska fungera 

• Anonym (mmm)
    Caroowliine skrev 2018-04-06 19:07:45 följande:
    Jo klarar av gör han, men de är mycket att hans näsa sitter fast i en telefonskärm och en annan är alert och är trött på att höra" pappa, pappa, pappa, pappa?". Jag har sagt att jag inte känner att jag vill vara en förälder då barnet har en mamma och en pappa, men jag blir också gråhårig på att pappan inte ser eller hör när barnet vill ha hjälp med något eller uppmärksamhet.

Det blir att man får uppmärksamma pappan om att barnet vill honom något nu, innan hjälpte jag barnet och fixade när det var någonting och barnet gick till mig istället. Man får påminna om att det kanske är dags för middag, kanske är läggdags nu för ett tag sen osv. Antar att han blir ovan när det är såpass sällan barnet är här, men det blir ett störningsmoment för mig. Kanske är töntigt av mig att känna såhär också. Det är främst åkandet som är problemet för mig.
    Då är han ingen bra pappa, som jag tolkar det.  Låter ärligt talat som om barnet bör bo på heltid hos sin mamma. Pappan låter om ett stort barn. Vet mamman att han är så där när han har barnet?

Så länge du gör allt du gör utvecklas han inte i sin papparoll heller (och verkar inte vara intresserad av det) 
Svar på tråden Hämta/lämna bonusbarn långt bort