• Frök1

Tolka positivt eller negativt graviditetstest?

Försökt hitta en tråd där man kan hjälpas åt att tolka graviditetstest men inte hittat någon som är aktuell för 2018, så startar en ny tråd för det! Gjorde nämligen ett tidigt graviditetstest idag bim-3, och har svårt att tolka resultatet.. Behöver ju garanterat göra ett till test om någon vecka om inte mensen kommer men man blir ju väldigt nyfiken och förväntansfull ändå!

Hur ser/såg era graviditetstest ut när det var ett svagt streck? Någon som varit med om att testet visat fel? Är detta positivt eller ett spökstreck?

• Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?
  • Anonym191

Hej! Vad tror ni om detta? ÄL+9, Apotek Hjärtats test. Bild tagen inom tiden. Fler bilder kommer efter

• Anonym191

Denna bild är samma test men bilden är tagen 2 timmar efter testet är taget. Strecket är rosa och var ju där från början med (tror jag?) Så hoppas det stämmer ändå

• Anonym (53)
    Anonym191 skrev 2020-01-27 18:37:44 följande:

Denna bild är samma test men bilden är tagen 2 timmar efter testet är taget. Strecket är rosa och var ju där från början med (tror jag?) Så hoppas det stämmer ändå

Trasiga test kan man inte lita på tyvärr
  • Anonym191
    Anonym (53) skrev 2020-01-27 18:42:59 följande:

Trasiga test kan man inte lita på tyvärr

Varför skulle man inte kunna lita på det för att det är isärtaget? Det är ju exakt samma test, strecken sitter på samma ställe och det är samma streck som syns genom de två små "fönstren" på testet bara att det syns tydligare undrar genuint alltså
  • Anonym (53)
    Anonym191 skrev 2020-01-27 18:45:48 följande:

Varför skulle man inte kunna lita på det för att det är isärtaget? Det är ju exakt samma test, strecken sitter på samma ställe och det är samma streck som syns genom de två små "fönstren" på testet bara att det syns tydligare undrar genuint alltså

Det är vad jag fått lära mig, antar att testet kan ha mixtrats med o därför ge falska resultat. Om man inte ser två sträck när man håller testet på armlängs avstånd kan det antas vara negativ säger de flesta producenter av gravtest.
  • hggeli

Hej kära ni försöker skaffa barn. Och vet 100 procent vi lyckades pricka ägglossning denna månad. Det var den 20 maj eller 21 kommer inte riktigt ihåg. Så är alltså äl+8 eller äl+9. Var rätt vag urin denna morgon dvs drack kanske mkt vatten innan jag la mig. Men ser absolut ett vagt streck i verkligheten både jag och min man.? Ser ni? Redigerade en av bilderna lite för att eventuellt se mer.. Spök eller vad tror ni experter?? ????

• Majsmajs

Någon som tror att detta kan vara början till ett streck eller haft liknande?

• Annana

Jag är på äl+7 idag (gjorde äl-test). Kan detta vara ett plus? Så tidigt??

Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?