• Frök1

Tolka positivt eller negativt graviditetstest?

Försökt hitta en tråd där man kan hjälpas åt att tolka graviditetstest men inte hittat någon som är aktuell för 2018, så startar en ny tråd för det! Gjorde nämligen ett tidigt graviditetstest idag bim-3, och har svårt att tolka resultatet.. Behöver ju garanterat göra ett till test om någon vecka om inte mensen kommer men man blir ju väldigt nyfiken och förväntansfull ändå!

Hur ser/såg era graviditetstest ut när det var ett svagt streck? Någon som varit med om att testet visat fel? Är detta positivt eller ett spökstreck?

• Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?
  • Madame98
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 02:00:09 följande:

Någon här som varit med om samma eller vet vad det beror på, igår tog jag ett test från testlagret (morgonurin), och fick ett jätte svagt streck men man såg det, o samma dag fast 3 timmar senare (vid lunchtid) Tog jag ett clearblue test o fick 2-3 på det. Alltså minst 2 veckor sen befruktning. Varför visade testlagrets Ett svagt streck då??? Borde de inte vara ganska starkt då? Snälla svara någon vad de kan bero på....

Brukar testlagrets tester vara svaga ?? Tacksam för svar !!

Av egen erfarenhet tar det ett tag tills testlagrets stickor blir lika starka. Jag fick väldigt svaga streck och 2-3 på clearblue och andra tester visade också starkt (clearblue snabbdetektion, rfsu's test och apotekets egna). Typ dagen innan jag fick 3+ på clearblue var strecken lika starka på testlagrets.
  • Anonym (Undrar)
    Madame98 skrev 2021-03-22 08:57:56 följande:

Av egen erfarenhet tar det ett tag tills testlagrets stickor blir lika starka. Jag fick väldigt svaga streck och 2-3 på clearblue och andra tester visade också starkt (clearblue snabbdetektion, rfsu's test och apotekets egna). Typ dagen innan jag fick 3+ på clearblue var strecken lika starka på testlagrets.

Tack behövde läsa ditt svar!! Blev lite lugnare nu. Så du tror att jag kan ?lita? på clearblue när de stod 2-3? Trodde först att de va fel på det testet eftersom jag trodde att testlagret skulle visa starkare streck i den veckan... har jämfört me andras testlagret stickor som också varit på BIM som varit mkt starkare när dom fått 2-3.
  • Kvinna1989
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 13:38:41 följande:

Tack behövde läsa ditt svar!! Blev lite lugnare nu. Så du tror att jag kan ?lita? på clearblue när de stod 2-3? Trodde först att de va fel på det testet eftersom jag trodde att testlagret skulle visa starkare streck i den veckan... har jämfört me andras testlagret stickor som också varit på BIM som varit mkt starkare när dom fått 2-3.

Jag jämnförde också mina test med streck med andra här, jag hade sååå svaga jämnfört med andra..

Jag skulle nog lita på clear blue digital ja :) iallafall av egna erfarenheter.
  • Anonym (Undrar)
    Kvinna1989 skrev 2021-03-22 14:13:07 följande:

Jag jämnförde också mina test med streck med andra här, jag hade sååå svaga jämnfört med andra..

Jag skulle nog lita på clear blue digital ja :) iallafall av egna erfarenheter.

Ok :) en sista fråga, stämde clearblue med din äl & ultraljud ? Eller blev du flyttad?
  • Kvinna1989
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 14:29:53 följande:

Ok :) en sista fråga, stämde clearblue med din äl & ultraljud ? Eller blev du flyttad?

För mig stämde det nog ganska bra. Blev endast föyttad bakåt 2 dagar med bf, när man räknade först från senaste mensen och ultraljud asså :)

Men har hört att det inte alltid stämmer för alla.
  • Liiis88
    Madame98 skrev 2021-03-22 08:57:56 följande:

Tog du testlagret som visade svaga streck samtidigt som du fick 2-3 på clearblue? Var det runt bim/äl+14? :)
  • Anonym (Förvirrad)

Jag måste kolla mer er här, för blir inte klok på dessa tester...

Hade äl 7 mars (tog äl tester). Och började ta graviditetstest 16 mars (bim-7 och äl+9) och valde testlagret och får super konstigt svar.. tar ett till senare som är blankt. Tar ett sånt varje morgon och ingenting..

Tar ett till 19 mars (bim-4 och äl+12) och gjorde hade då ett ClearBlue Early.. och får ett svaaaagt streck. (Se bild). Tar ett till dagen efter.. som jag tror är defekt (bifogat). Sedan dess (3 dagar sedan) har jag tagit testlagret och alla är negativa..

KAN de första clearblue testet vara positivt???

• Madame98
    Liiis88 skrev 2021-03-22 19:07:45 följande:

Tog du testlagret som visade svaga streck samtidigt som du fick 2-3 på clearblue? Var det runt bim/äl+14? :)

Ja precis, ÄL+13. Här är en bild också på skillnaden.

• Anonym (Förvirrad)

Positivt?

Defekt test?! Clearblue early
  • Madame98
    Madame98 skrev 2021-03-22 19:20:06 följande:

Ja precis, ÄL+13. Här är en bild också på skillnaden.

Oj, bilden blev nog rätt suddig men testlagrets streck var iallafall väldigt svagt.
Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?