• Glinda från Oz

Surrogat

Det är olagligt i Sverige av en anledning. Det är smaklöst att köpa ett barn och mammans kropp (eller hyra) Det borde vara hårda straff på det!

• Glinda från Oz
    Anonym (Mi) skrev 2018-03-31 20:55:54 följande:

Amen sluta, hur dum är du?

Det finns kvinnor vars högsta önskan är att bilda familj, mår säkert jätte dåligt.

Till TS, det finns företag som riktar in sig i detta ämnet men man får göra det i utlandet. Googla, har också funderat på detta då jag är sekundär barnlös.

Det finns de som mår jättedåligt för att de inte hittar någon att gifta sig med också, är det okej om de köper sig en fru/man? Deras högsta önskan är kanske att gifta sig.
  • Glinda från Oz
    Beaglemom skrev 2018-04-01 06:22:57 följande:

Situationerna är inte jämförbara ur mitt perspektiv men jag förstår såklart hur du tänker. Jag å min sida tycker det är sjukt att lagstiftningen i Sverige går in och begränsar vad en kvinna får göra med sin egen kropp. Min syster skulle ställt upp på att bära mitt barn av kärlek till mig som enda anledning men inte ens det är tillåtet. Vissa personer som lever i fattiga länder kanske tycker att vara gravid i 9 månader är ett mycket enklare/skönare jobb än att slita ut sig i en gruva/fabrik/bordell för en fraktion av lönen som man får som surrogat. Det är ju dessutom inte dina egna ägg du är gravid med som surrogat så du ger ju inte bort ditt eget barn.

Syftet med tråden var inte att diskutera rätt/fel med surrogat, men du kan säkert hitta nån annan sådan tråd om du är intresserad av debatten i sig.

Lagen begränsar vad en man kan göra med sin egen kropp också, man kan t.ex inte samtycka till grov misshandel och om man är inne på BDSM finns det vissa som skulle vilja det, någon under 15 kan inte samtycka till sex med en vuxen mm Lagarna finns där för att skydda. Om du bar din systers barn och du helt plötsligt bestämde dig för att behålla barnet, vem skulle då ha rätt till barnet? Det är svårt att se till att ingen blir utnyttjad också. Surrogatmödraskap är precis samma som prostituation med skillnad att man hyr kroppen för nio månader istället för en timme.

Så fattiga ska alltså behöva ge upp sitt barn för att få en dräglig tillvaro, det är en människosyn som jag absolut inte kan hålla med om och med den inställningen bör du vara för trafficking också. Då en man köper sig en fru får frun ett bättre ekonomisk liv, hon kan äta sig mätt, får sjukvård, slipper slita ut sig mm ofta får hon pengar som hon kan skicka hem till sin familj så hon kan hjälpa dem. Efter fem år får hon uppehålllstillstånd och kan lämna mannen. De som ?bara? säljer sex och faktiskt får behålla en del av pengarna (de som får det) kan hjälpa sin familj också.

Det ts tänker göra är inte lagligt i Sverige, hon hon sa att hon skulle köpa sex hade jag protesterat också fast tråden inte handlade om det. Om någon ber om råd att göra olagliga saker som är moraliskt förkastligt tycker jag man har en skyldighet att säga ifrån.
Svar på tråden Surrogat