Surrogat
Det är olagligt i Sverige av en anledning. Det är smaklöst att köpa ett barn och mammans kropp (eller hyra) Det borde vara hårda straff på det!
Det är olagligt i Sverige av en anledning. Det är smaklöst att köpa ett barn och mammans kropp (eller hyra) Det borde vara hårda straff på det!
Amen sluta, hur dum är du?
Det finns kvinnor vars högsta önskan är att bilda familj, mår säkert jätte dåligt.
Till TS, det finns företag som riktar in sig i detta ämnet men man får göra det i utlandet. Googla, har också funderat på detta då jag är sekundär barnlös.
Situationerna är inte jämförbara ur mitt perspektiv men jag förstår såklart hur du tänker. Jag å min sida tycker det är sjukt att lagstiftningen i Sverige går in och begränsar vad en kvinna får göra med sin egen kropp. Min syster skulle ställt upp på att bära mitt barn av kärlek till mig som enda anledning men inte ens det är tillåtet. Vissa personer som lever i fattiga länder kanske tycker att vara gravid i 9 månader är ett mycket enklare/skönare jobb än att slita ut sig i en gruva/fabrik/bordell för en fraktion av lönen som man får som surrogat. Det är ju dessutom inte dina egna ägg du är gravid med som surrogat så du ger ju inte bort ditt eget barn.
Syftet med tråden var inte att diskutera rätt/fel med surrogat, men du kan säkert hitta nån annan sådan tråd om du är intresserad av debatten i sig.