Eureka skrev 2018-11-05 13:21:41 följande:
Förstår hur du tänker! Lika bra att ställa sig in på det och annars bli positivt överraskad. Mensen började i fredags så den är snart över. Förr så var den väldigt oregelbunden. Nu hann jag bara få mens två ggr och det va 26 dagar respektive 32 tror jag så det var ju helt ok. Kanske har stabiliserat sig efter alla år med p-medel. Så får hålla koll på symptom för ÄL helt enkelt. Har aldrig testat ÄL-test. Kör du med det?
Eller hur! Lika bra att njuta av det goda när det ändå är som det är. Känns som en bra inställning.
Jag känner av äl väldigt tydligt och haft regelbunden mens, men började tempa i våras för att bekräfta att jag kände rätt. Och nu efter missfallet har jag även använt äl-tester eftersom jag inte visste när äl skulle komma tillbaka. Har haft massa kvar så använde dom den här månaden med.
Äl-tester, min egen molvärk och temp gör att jag kan pricka in och veta rätt exakt när äl skett, vilket jag tycker är skönt för att kunna ha koll.
Har helt slutat hoppas på graviditet nu, så det är inte önskesymptom, men tycker att jag idag haft en del molvärk idag. Är liksom inte att jag går och känner efter längre, utan att det plötsligt slår mig att det är NÅT som känns. Svårt att hoppas lagom.
Ok men med mens i fredags kan väl äl komma tidigast på onsdag nästa vecka kanske? Ska du prova äl-test?