Anonym (Landet) skrev 2018-10-22 05:45:10 följande:
Ja, jag vet allt om fixa idéer, just nu var jag lugn däremot men hade blivit rejält hispig efter nyår igen för att iaf lyckas få 2019. Återigen bara en fix idé om åldersskillnader mellan barn.
Sonen kom efter 4 försöks igångsättning som slutade med akut snitt så jag håller mig till sjukhus jag, men doula ska jag verkligen överväga :)
Ja jag har varit så stressad i så många år över att det inte är min tur. Inte träffat rätt person, inte haft fast boende osv osv. För mig var det såå viktigt att få första barnet närmre 30 än 35. Men min partner var inte redo (han är yngre) och i januari fyller jag 33. Det var sån ångest redan innan missfallet att jag skulle hinna fylla 33. Vem vet, kanske hinner jag fylla 34 också.
Jag försöker jobba med acceptans, att det blir bra hur det än blir, att ålder inte spelar roll mer än i rädslan för vad andra ska tänka, inte för oss. Jag har ett ordnat liv tillsammans med en fantastisk person som äntligen längtar efter det här ihop med mig. Försöker intala mig att det var meningen med att ha fått vänta.
Oj, jag förstår att du vill föda på sjukhus då! Jag vet inte, jag tror att jag litar väldigt mycket på min kropp och vad den klarar av. Trots att den tog mitt barn ifrån mig..