Bli gravid efter missfall följas åt
Väldigt ?lustigt? allt du berättar, känns som att vi har gått igenom precis samma sak, hade också äl på dag 21 i januari och dag 17 i februari, berättade om missfallet för en kollega igår och blev helt paff när jag helt plötsligt började gråta, inte alls så jag hade tänkt det. Jag har alltid vari ganska känslosam person och visar mycket känslor när set händer något, min sambo håller mer sina känslor inom sig vilket är jobbigt, men denna gången verkade han ta det väldigt hårt vilket var jobbigt att se.
Hur tar din sambo det?
Men funderar över en sak, har hört att man ska räkna missfallsdagen som dag 1? Borde inte du vara på dag 24 idag då? Kanske helt missuppfattat det :P
Min sambo blev självklart ledsen, men inte så mycket som jag blev. Han är väldigt logisk och fokuserar mer på att vi faktiskt blev gravida ganska snabbt. Försökte bara "aktivt" Jan och feb, dvs vi hade koll på äl. Han har varit väldigt stöttande och dragit ett större lass hemma eftersom jag var väldigt trött efter missfallet, huvudvärk och allmänt låg. Vi har pratat ganska mkt om det och han förstår att det måste vara jobbigare för mig med tanke på omställningen i kroppen. Blödde i nästan 14 dagar också så blev ju påmind om missfallet i flera dagar. Känns som att vi kommit vardera ännu närmare efter det här vilket känns så skönt.
Såg nu att jag kanske rörde till det med alla dagar. Beroende på när man räknar att missfallet började så skiljer det kanske 2-3 dagar. Jag utgår från när det blödde ungefär som vid mens. Fick spottings några dagar innan dess. Och idag är det då cd 25 enligt NC. NC satte ut min Äl till cd 20, men skulle också kunna vara cd 23 eftersom det är först igår och idag som jag haft mkt högre temp. Min basaltemp är 36,32 och nu är tempen uppe på 36,62. Så jag hoppas att den håller sig uppe. Har som sagt varit förkyld så litar inte helt på alla värdena.
Hoppas det blev lite tydligare! =)