Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?
Det kan inte bli tydligare att V, S och MP röstade Nej till förbud mot barnäktenskap.
Oj vad den här tråden inte går som TS tänkt sig... Tack till er som orkar förklara hur fakta i fallet ser ut, ni är baske mig demokratins grundpelare.
Valrörelsen kommer att bli vedervärdig.
Nu när det ändå har kommit en tråd om barnäktenskap kanske jag kan vädra mina funderingar lite. Jag förstår nämligen inte ett par saker...
Jag har en bekant från Syrien som är född 1981, han fyller alltså 37 år i år. Han har en fru som är född 1988, hon blir alltså 30 i år. Dom gifte sig i hemlandet när frun var 15 år. Mannen kom till Sverige först och ett par år senare frun och barnen. MEN deras äktenskap är inte giltigt i Sverige pga fruns låga ålder när hon gifte sig.
En tonårstjej(fru) kan alltså få bo ihop med sin man och äktenskapet är giltigt, men ett vuxet par registrerad ibte som gifta för att hon var ett barn när dom gifte sig?
Jag får inte ihop det tänket? Kan nån förklara?
Studio Ett P1 om barnäktenskap, vet inte vilken kvinna som var mot detta men hon var bra.
*Socialdemokrat och socialsekreterare, -jamen tänk om 16 åringen har barn med 45 åriga mannen.
Kvinnan som var mot. VEM FAN SÄGER ATT BARA FÖR ATT HON HAR BARN SÅ VILL HON VARA I FÖRHÅLLANDET, tänk om hon blivit tvingad, våldtagen m.m.
(Inte exakt citerat)
Fyfan för fega och konflikträdda socialdemokrater som offrar tjejer. Feministisk regering?????